Sona9

L'Últim Europeu, conduint naus espacials

Els grup de Catadau és un dels candidats a guanyar el Sona9 2019

| 10/08/2019 a les 17:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, L'Últim europeu, Sona9, Catadau, Sona9 2019
L'Últim Europeu
L'Últim Europeu | Carles Rodríguez
El quintet valencià L'Últim Europeu ha estat des del 2008 en una constant evolució, fins a arribar a trobar un punt de confluència dels sons dels noranta, el noise i shoegaze que més els agrada sentir. La inspiració de la natura, el viatjar, l'experimentar i el viure s'han vist reflectits finalment en aquest ambiciós projecte que es materialitza en el disc Naus espacials i altres objectes per identificar (Rock CD Records, 2019). 


Segons els mateixos fundadors, el grup va ser gestat a ciutats màgiques de l'est europeu, com ara Varsòvia (Polònia) i České Budějovice (República Txeca), acabant la seva maduració a les ciutats de Barcelona i València. Així neix el nou projecte dels cosins Lacasa.

Les principals bandes que els defineixen són Deerhunter, Los Planetas, Pau Vallvé, The National i Father John Misty. L'Últim Europeu són Josep Simbor Lacasa (guitarra i veu), Rafa Lacasa (guitarra i veu), Migue Gil (baix i veus), Mario Ballester (guitarra i veus) i Santi Serrano (bateria). 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais