Sona9

La fusió més viva amb Mabel Flores

La cantautora de Terrassa arriba al Sona9 amb cançons carregades de sensibilitat

| 11/08/2019 a les 17:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Terrassa, Sona9 2019, Sona9, Mabel Flores
Mabel Flores
Mabel Flores | Carles Rodríguez
Després de la dissolució del seu anterior grup La Flor del Otro, la cantant Mabel Flores es presenta ara en solitari amb una vitalitat ben carregada. Amb el treball Entre mujeres (autoeditat, 2018), l'artista de Terrassa passa la cançó d'autor per filtres mestissos de tota mena. El pop-rock i la música llatina són algunes de les arrels d'on beu l'artista, una de les candidates del Sona9 2019.


Mabel Flores va agafar per primer cop la guitarra als 22 anys. Uns anys després d'aquest inici, ha trepitjat gairebè 100 escenaris en la presentació del primer disc. Amb la formació completa, l'acompanyen: Estela Vegas (percussió llatina), Àlex Sánchez (bateria), Mar Safont (baix), Laia Pujol (saxo), Jofré Orús (guitarra elèctrica) i Cristina Vallribiera (teclats). 

Com a bandautora ha begut molt de la música d’autor actual, amb referents com Pedro Pastor o El Kanka. Alhora sempre s’ha inspirat en grups de mestissatge com La Troba Kung-Fú, Amparanoia, Che Sudaka i Manu Chao, dels quals beu innegablement com a referents.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais