Sona9

The Tyets i el «trapetón» del Maresme

El jove duet de Mataró sap combina els estils urbans més actuals i és un dels candidats del Sona9 2019

| 13/08/2019 a les 17:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Mataró, The Tyets, Sona9 2019, Sona9
The Tyets
The Tyets | Carles Rodríguez
En el primer disc, Trapetón (autoeditat, 2018), The Tyets aposten pel reggaeton amb tocs de trap. Com a últim retoc, fins i tot s'han inventat la paraula per definir el que fan. D'aquesta manera es presenten al concurs Sona 9 d'aquest any, sent una de les propostes més properes a les tendències urbanes actuals. Tot i així, el dub o la música llatina també tenen cabuda en les seves produccions.


Ens expliquen que "el projecte va sortir de la brometa de l'expansió del trap". El duet està format per Oriol de Ramon i Xavier Coca, ambdós vocalistes i productors. Estudien música des de ben petits i ara han deixat de banda els instruments per iniciar aquesta tasca, que ha evolucionat cap a una proposta urbana personal.

Per fer les cançons, The Tyets s’han fixat en artistes de reggaeton com Bad Bunny o Anuel Aa; de trap, amb referents americans com Migos, Drake o J. Cole, i de música llatina com ara Buena Vista Social Club o Celia Cruz. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais