Sona9

Urpa, la cruïlla de camins

El quintet de Barcelona aposta al Sona9 per una música que evoca la gènesi del pop-rock alternatiu

| 15/08/2019 a les 17:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Urpa, Sona9, Sona9 2019, Barcelona
Urpa
Urpa | Carles Rodríguez
Són nascuts als noranta i fan música sembrada també en aquella dècada. Sorgits de projectes diversos (The Zephyr Bones, Pane, Nois o Keems), els cinc components formen part del circuit underground de la ciutat i han posat en comú Urpa per unir experiències i inquietuds.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6kujoZGHmK8&t=1043s/youtube]
Quim Coll i Toni Enguix (guitarres i veus), Albert Alises (teclats), Pol Folguera (bateria) i Carlos Ramos (baix) formen aquesta agrupació que ja ha tingut oportunitat d'exhibir-se al Bird Day of Love de Berga o a la Sala VOL de Barcelona.

Algunes de les fonts musicals de les quals s'alimenten són Nueva Vulcano, Pavement, Yuck, L’Hereu Escampa, The Pains of Being Pure at Heart Opatov.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais