Sona9

El rap transversal de Pinan 450f

La d'Adnann Fasi és una de les apostes més exòtiques i mestisses d'aquest Sona9

| 16/08/2019 a les 17:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, rap, Sona9, Sona9 2019, Barcelona, Pinan450f
Pinan 450f
Pinan 450f | Carles Rodríguez
Pinan 450F, és una proposta musical nascuda l’any 2015 a Barcelona, amb la veu i les lletres d’Adnan Fassi, impulsor del projecte. Es pot definir com afro-rap, però també incorpora altres gèneres i instruments de vent per fer línies més melòdiques. El projecte forma així un repertori que defuig les etiquetes, però que integra un gran ventall de possibilitats.


Juntament amb Fassi, Marçal Muñoz (trompeta i sàmplers) i Shola Olushola (baix, percussió i veus) completen aquesta iniciativa. Tots ells provenen d'anteriors formacions, però han creuat els camins per engendrar Vida (Mediterrànima Records, 2018), un disc debut on dariya (àrab del Marroc), castellà i català es donen la mà.

Aquesta gran varietat que ofereixen en la seva música també es pot veure en les referències, que van de Public Enemy, Orquestra Àrab de Barcelona The Clash, Extremoduro, Mos Def, PNL Yemi Alade.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais