Entrevistes

Plou: «Hem apartat el folk, la nostra proposta actual vol ser més atrevida i sincera»

El quartet barceloní, finalista del Sona9 2018, està preparant un disc amb l'assessorament de Cases de la Música

| 05/08/2019 a les 10:00h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, Cases de la Música, Sona9, Plou, entrevistes
Plou a l'Acústica 2018
Plou a l'Acústica 2018 | Carles Rodríguez
El Premi Cases de la Música del Sona9 a la formació emergent amb més projecció és per a Plou, un quartet barceloní que apunta lluny en seva trajectòria. Gràcies a l’assessorament del programa Incubadora Musical, la banda prepara un àlbum que aposta per nous colors de l’escena pop-rock, més atrevits i sincers, però amb l’essència melòdica de les seves cançons.

El quartet barceloní Plou, guanyador del Premi Cases de la Música del Sona9, atorgat per primer cop l’any passat, ha vist com els ha canviat la dinàmica de treball de la nit al dia. El guardó, molt ben valorat pel grup integrat per Pau Mas (guitarrista i veu), Pol Cruanyes (guitarra i veus), Ernest Sandra (baix i veus) i Esteve Cruanyes (bateria), ha consistit en la incorporació al programa Incubadora Musical, que té per objectiu ajudar els artistes a fer un salt qualitatiu en la carrera musical. 

Entre les prestacions que inclou el programa s’hi engloben tasques de producció, gravació, gestió, assessorament, seguiment de la trajectòria i ajut a la creació. És una aposta de futur que, per al cantant i guitarrista del grup, Pau Mas, ha significat un canvi substancial en la manera de concebre la seva estratègia: “El treball amb les Cases de la Música ens ha permès canviar l’orientació i millorar la dinàmica de treball que havíem seguit fins ara. Fem les coses amb més sentit que abans, i amb més rigor”. De fet, Mas recorda: “Quan ens van donar el premi no ens ho crèiem, el concurs feia setmanes que havia acabat per a nosaltres i, de sobte, vam rebre una notícia que ha canviat el rumb del nostre projecte”. 

Actualment, Plou està acabant el procés de creació dels temes que han de configurar el primer disc, que preparen amb la il·lusió del debutant. Aquest primer treball tindrà una sonoritat que, segons assegura el guitarrista, s’allunyarà de la proposta inicial pop-folk i s’endinsarà en sons més arriscats: “La veritat és que hem deixat el folk apartat. La nostra proposta actual pretén ser més atrevida i sincera, de manera que el nostre pop està agafant un altre color”.
 

Plou Foto: Carles Rodríguez                                                                  


La formació ha fet un canvi de rumb de manera deliberada, des de cançons de pur estil pop, com “Som eterns” o “Potser sí”, fins a sonoritats més explosives, que podrem descobrir a final d’any, amb la sortida de l’àlbum de debut. Pel que fa a les lletres de l’àlbum, els integrants comenten: “No deixem de banda la narrativa de les nostres cançons, explicarem noves històries, altres imatges i reflexions que podran ser actuals, atemporals o abstractes. El nostre repte lletrístic no es proposa tenir-ne prou amb una sola escolta, pretén captivar el públic cada dia una mica més, cadascú arribarà on vulgui”.

 

Sense por d’experimentar en nous camins, el quartet vol seguir la línia musical que combini millor amb l'estat i motivació de cada moment. De fet, l’eclecticisme i flexibilitat del grup ja va quedar demostrada en la primera semifinal del concurs Sona9, celebrada al festival Acústica de Figueres, on van sorprendre amb una versió en català del més que popular tema “Halo”, de la cantant nord-americana Beyoncé, a més de la musicació del poema “Un camí”, del poeta originari de Muntanyola, Jaume Coll. 

Vist amb perspectiva, Plou considera que tot el que ha envoltat el premi ja és un èxit, i espera que segueixi així ara que està agafant forma: “Els darrers mesos de feina han estat molt productius i volem esprémer al màxim tot el que les Cases de la Música posen a la nostra disposició”. L’objectiu del conjunt és “poder enregistrar un àlbum que doni sentit al projecte i acompanyar-lo del que les nostres personalitats necessiten explicar”, conclou el guitarrista del grup. 

El primer disc de Plou està previst que surti aquesta tardor, i es presentarà en directe al circuit de les Cases de la Música. I, a més, sense perdre la seva essència: “Volem reivindicar el romanticisme del que el grup ha estat en una època anterior”. Després d’haver gravat els temes a l’estudi, als barcelonins només els queda plasmar tot el que han après i mostrar-ho al públic.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais