revista

Sandra Bautista, música i futbol a la portada de l'Enderrock d'agost

Al número 292 hi trobem la guanyadora de l'últim Sona9 en portada

Us presentem els divuit classificats de l'edició d'enguany

Us expliquem en profunditat el cartell del festival Acústica

| 01/08/2019 a les 11:20h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Sona9, Festival Acústica de Figueres, Plou, L'Home Invent, Clàudia Cabero, Menut, Sandra Bautista, revista
Sandra Bautista protagonitza la portada de la revista Enderrock 292. La guanyadora del Sona9 2018 debutarà oficialment aquest setembre amb Trapezista (Satélite K, 2019), un treball efervescent, produït per Carlos Manzanares (El Kanka, David PastorMuerdo), que es balanceja entre un niu d'emocions contraposades. Entrevistem a la jove de Martorelles perquè ens expliqui les claus d'aquest primer disc després de guanyar el Sona9.

El número 292, com ens tenen habituats els números d'agost d'Enderrock, se centrarà en el concurs musical de la casa, el Sona9. Fem un repàs de les cançons més emblemàtiques que han sortit del certamen amb una playlist molt especial en forma de reportatge. A més, hem entrevistat els diferents guanyadors de l'edició passada. Hem entrevistat extensament a Menut, premi Joventut, L'Home Invent, premi Èxit i premi Votació Popular, i Plou, premi Cases de la Música.

Seguint amb el Sona9, repassem els perfils dels divuit classificats de la fase preliminar d'enguany, explicant qui són aquests grups i què fan. També a les pàgines del 292 hi trobem una entrevista a la cantant barcelonina Clàudia Cabero, guanyadora de l'onzena edició del concurs Sons de la Mediterrània, que ha gravat el primer disc, Aorta (U98 Music, 2019). El concurs Sons de la Mediterrània ja té finalistes, un dels quals serà el relleu de la Clàudia Cabero, aprofitem per presentar-vos aquests quatre noms dels quals se'ns sentirà a parlar.

Aquest mes també trobem un espai especial dedicat al Festival Acústica. El festival de Figueres és el tercer en nombre d'espectadors després del Primavera Sound i el Sónar. L'Acústica destaca per tenir un cartell divers i de primera qualitat. A la revista l'analitzarem en detall i parlarem dels grups i artistes que l'integren, entre els quals destaquen La PegatinaFangoriaIseo & Dodosound o Oques Grasses.

Aquest mes, la revita ve acompanyada d'un disc on es recopilen les cançons dels artistes dels quals parlem a les pàgines. A més dels guanyadors de l'any passat, també s'hi troben cançons dels grups que es presenten al Sona9 aquest 2019.
 

Portada revista 292 del mes d'agost amb Sandra Bautista


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais