Obituari

Mor Inés Bayo, cantant de Los Fresones Rebeldes

Va ser la veu de "Al amanecer", la primera cançó d'un grup d'indie pop que va arribar al número u de les llistes d'èxits

| 12/08/2019 a les 12:56h
Arxivat a: Enderrock, Los Canguros, Los Fresones Rebeldes
Imatge il·lustrativa
Divendres passat 9 d'agost va morir als 45 anys Inés Bayo, cantant original del grup d'indie-pop Los Fresones Rebeldes. Encara no han transcendit els motius de la defunció. 

Nascuda al barri de Les Corts de Barcelona el 15 d'octubre de 1973, la seva primera experiència en el món de la música va ser a mitjans de la dècada dels 90 com a vocalista de la banda de punk-pop Las Blunders, grup que compartia local d'assaig amb Pepito Sex, projecte liderat per dos il·lustres de l'escena musical barcelonina com Joaquín Felipe, antic membre de la icònica formació mod Los Canguros, i Miguel López, en el passat a les files de Síndrome Tóxico. Bayo acabaria sumant-se a l'aventura de Felipe i López, moment en què passarien a anomenar-se Los Fresones Rebeldes


Referent a casa nostra de l'indie-pop en la seva expressió més naïf -escena de què també participarien bandes com TCR, Niza, La Monja Enana, Jonier Moon o La Casa Azul-, Los Fresones Rebeldes van debutar el 1997 amb Es que no hay manera (Subterfuge, 1997), àlbum on destacava la cançó "Al amanecer". Single total de melodia irresistible, seria la primera cançó d'una banda indie a assolir el número u en les llistes d'èxit. Tot un himne generacional. 

Inés Bayo va abandonar Los Fresones Rebeldes el 1998. Des d'aleshores va centrar la creativitat en la seva altra gran passió: la il·lustració, tot i que mai no va distanciar-se completament del món de la música i va posar la seva inconfusible veu innocentment irreverent en projectes com Los Colibríes. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais