Entrevistes

La Pegatina: «Fa 16 anys que fem voltes i encara tenim ganes de més»

Entrevistem Adrià Salas, vocalista de La Pegatina, sobre la seva propera referència discogràfica i sobre el concert a l'Acústica

| 24/08/2019 a les 10:00h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, La Pegatina, Acústica, entrevista, entrevistes
La Pegatina
La Pegatina | Ibai Acebedo
Setze anys de mestissatge dins i fora de Catalunya, i sense perspectives d'aturar-se. La Pegatina inaugura l'Acústica de Figueres amb un concert el dia 29 d'agost a la Rambla que contindrà moltes sorpreses. Els de Montcada i Reixac hi estrenaran el proper àlbum: Un secreto a voces (Warner Music, 2019), un recopilatori amb la discografia bàsica de la formació i amb algunes cançons inèdites. Parlem amb Adrià Salas, vocalista i líder de la formació, sobre els propers passos de la banda. 

La festa no acaba mai per La Pegatina! Com us manteniu sempre així d'actius?
Adrià Salas (veu): Probablement perquè sempre ens anem posant nous reptes, i també perquè mai no toquem per la mateixa zona: anem a Llaitnoamèrica, Àsia... I això fa que sempre sigui diferent i que poguem aprendre una mica més, que poguem seguir creixent. Sempre que passen coses i coneixes gent i cultures noves, tens ganes de continuar. 

Són molts anys voltant... Com us trobeu com a grup?
A.S: Fa 16 anys que fem voltes i encara tenim ganes de més. Tenim ganes de fer més cançons, d'experimentar, de fer coses noves. I ara sentim que estem en un moment amb més obertura quant als mitjans de comunciació; per tant, és un bon moment per fer cançons, ja que comencen a sonar i ens fan ampliar públic. Creiem que podem arribar a més gent i que ho hem d'aprofitar. 

A més, ara torneu amb nou disc: Un secreto a voces (Warner Music, 2019). Què contindrà aquesta nova referència? 
A.S: El disc sortirà al setembre i és un recopilatori de cançons de la història del grup. Ja tenim 7 discos i mai no havíem fet un recopilatori, tot i que tindrà algunes cançons noves, com "Saber de tu", que ja es pot escoltar. És més de cara a col·leccionistes i als mitjans i les persones que encara no ens coneixen, per poder escoltar la discografia bàsica. 


Això us donarà embranzida per seguir girant pel món. Què tindrà d'especial aquest concert a l'Acústica de Figueres?
A.S: Serà especial perquè toquem a casa, a Catalunya. Com que no hi estem tocant massa -perquè ens dediquem a tocar per Europa-, les quatre dates que fem aquí són especials, perquè venen els amics i la família. I podem parlar en catala amb el públic, i s'agraiex. A nivell de repertori farem els greatest hits, estrenarem alguna cançó nova i si coincicidm amb algun amic, pot ser que hi hagi col·laboracions. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais