Actualitat

John i Yoko a la fresca

La pel·lícula 'John & Yoko. Above Us Only Sky' explica com la parella va donar forma a un dels àlbums més icònics de la història de la música

In-Edit 2018 o el factor humà dels documentals

| 27/08/2019 a les 21:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, John Lennon, Yoko Ono, Festival In-edit, Actualitat, documental musical, Cinema
John & Yoko. Above Us Only Sky, el documental definitiu sobre la gravació d'«Imagine» avui al Poble Espanyol
John & Yoko. Above Us Only Sky, el documental definitiu sobre la gravació d'«Imagine» avui al Poble Espanyol
Els amants del cinema i la música tenen una nova cita imperdible aquest vespre al Poble Espanyol amb la projecció del documental John & Yoko. Above Us Only Sky. Vetllada organitzada pel festival de cinema documental de música In-Edit, el film dirigit per Michael Epstein, cineasta que ja va firmar el molt recomanable documental LennonNYC, és 
la crònica definitiva de l'enregistrament de l'àlbum Imagine (Apple Records, 1971), retrat íntim del dia a dia i el despertar polític de John Lennon al costat de Yoko Ono.


Above Us Only Sky ens presenta John i Yoko el 1970, instal·lats en la seva flamant mansió gregoriana de Tittenhurst Park (Ascot), lluny de Londres, de la premsa i del pesat passat Beatle. Ordenant, contextualitzant i desempolsant gravacions inèdites de la pel·lícula Imagine i del documental Gimme Some Truth, la pel·lícula explica amb tot detall com la parella va donar forma a un dels àlbums més icònics de la història de la música: des de la construcció de l'estudi musical privat fins a la composicó de les cançons en col·laboració amb George Harrison, el productor Phil Spector i vells camarades com Alan White o Klaus Voorman. Una autèntica joia, fins i tot per als "Beatlemaníacs" més informats.


La projecció comença a les 22.00 h i les entrades, que tenen un preu de 7 euros, es poden comprar aquí

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais