revista

El planeta tra-trà de Rosalia envaeix la revista Enderrock de setembre

El número 293 inclou entrevistes a Mireia Vives i Borja Penalba, Joan Garriga, Marga Rotger i Aiala, entre d'altres

L'edició de setembre té la revista oficial de la Fira Mediterrània de Manresa 2019

| 02/09/2019 a les 09:01h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Rosalia, revista, Mireia Vives i Borja Penalba, Joan Garriga, Aiala, Empty Cage, Fira Mediterrània, Marga Rotger, Carla
L'omnipresent Rosalia aterra a la portada de la revista Enderrock de setembre. Analitzem en profunditat la trajectòria de la vocalista que, formada al Taller de Músics i a l'ESMUC, és ara en boca de tothom després de l'èxit rotund d'El mal querer (Sony Music, 2018). Pas a pas, aquest reportatge repassa les figures clau amb què s'ha trobat la cantant, com són Chiqui de la Línea, Raül 'Refree' o El Guincho, entre altres, i la recepta de l'estrella per accedir als festivals més reputats a escala mundial. 

En el número 293 entrevistem Mireia Vives i Borja Penalba, que donen el remei als nostres mals amb Cançons de fer camí (Bureo Músiques, 2019), la tercera referència com a duet. Dediquem també una peça a la faceta de productor de Penalba, que ha treballat amb noms tan cabdals com Lluís Llach, Miquel Gil i Maria del Mar Bonet. Joan Garriga, Marga Rotger, Empty Cage o Aiala són altres noms que apareixen en l'edició de setembre de l'Enderrock, així com Carla, Joan Masdéu i The Missing Leech en un format breu.

Aquest mes trobem un espai especial dedicat a les cròniques dels festivals que s'han celebrat durant els mesos d'estiu: el Canet Rock, el Clòwnia, l'Acampada Jove, el Vida Festival, el Cruïlla, el Paupaterres, l'Ítaca, l'Anòlia, el Sons del Món, el Sónar, el Cap Roig o el Porta Ferrada. Avancem també la programació de les cites musicals de tardor, el BAM i el Blues de Cerdanyola. Amb la revista de setembre, a més, s'encarta la revista oficial de la Fira Mediterrània de Manresa 2019, amb les actuacions més destacades a la capital del Bages. 

Inaugurem el curs amb dues seccions noves. En primer lloc, La Fonoteca d'Oriol Rodríguez repassa la història dels segells discogràfics catalans, i La playlist exposa els temes imprescindibles de personalitats del país, com actors, periodistes o polítics, i que els han marcat la vida personal i professional. El mes de setembre les encetem amb Bankrobber i l'actriu Mireia Oriol, una de les protagonistes de la sèrie Les de l'hoquei. Per altra banda, a la secció d'Acords i Desacords, opinen Maria Xinxó i el conegut raper Damià Rodríguez Lildami, que s'estrena com a col·laborador d'Enderrock
 

Portada Enderrock 293 Foto: Peninsula.Work


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais