Actualitat

Últims dies per presentar-se al XII Terra i Cultura, Premi Miquel Martí i Pol

La convocatòria romandrà oberta fins l'11 de setembre

| 09/09/2019 a les 09:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Terra i Cultura 2019, actualitat
Sommeliers amb Lluís Llach recollint el premi Miquel Martí i Pol, Terra i Cultura 2018
Sommeliers amb Lluís Llach recollint el premi Miquel Martí i Pol, Terra i Cultura 2018 | Xavier Mercadé
La dotzena edició del Terra i Cultura tancarà la convocatòria per presentar projectes aquest dimecres 11 de setembre. Tots els músics que ho vulguin tenen tres dies per enviar les seves composicions musicals. Un cop més, les bases del concurs que impulsa el Celler Vall-Llach defineixen que es podran presentar al certamen, sense limitació estilística, tots els artistes que musiquin un poema en llengua catalana.

El reconeixement del Premi Miquel Martí i Pol està dotat de 5.000 euros i les cançons que es presentin han d'haver estat publicades entre l'11 de setembre del 2018 i el mateix dia de l'any actual. A l'octubre, Lluís Llach escollirà una vintena de semifinalistes, mentre que els cinc finalistes seran entrevistats per Enderrock, del 4 al 8 de novembre. El guanyador es farà públic el dimecres 13 de novembre, després que el jurat s'hagi reunit durant els dos dies previs a Porrera. Aquest any s'incorporen com a membres del jurat l'actriu i rapsoda Sílvia Bel i el poeta i promotor cultural Eduard Escoffet, a més dels membres dels últims anys Lluís Llach, Lluís Gendrau, Josep Roca i Ramon Muntaner.

Ja han guanyat el concurs anteriorment artistes com Sommeliers, David Carabén (Mishima), Mireia Vives i Borja PenalbaBrtomeuJudit Neddermann i Ignasi Cussó, Roger MasTomàs de los SantosToni Xuclà i Gemma HumetJoan Manuel GaleasClara Andrés i Sílvia Pérez Cruz.

Per presentar la vostra proposta només heu d'enviar la cançó al web del Celler.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais