actualitat

Albert Pla explica el Procés en un nou clip

El músic publica "Juerga catalana II", un nou videoclip sobre la situació política catalana

| 05/09/2019 a les 09:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Albert Pla, Juerga catalana II, actualitat
"Avui es un dia ombrívol, el reialme ha condemnat els dotze del patíbul", proclama Albert Pla en la nova cançó "Juerga catalana II".

Ara que la Diada de Catalunya és a tocar, el músic aprofita per fer un repàs dels fets polítics dels últims dos anys amb el seu característic to irònic. Els protagonistes, com no podia ser d'altra manera, són els presos polítics i exiliats, que apareixen en diverses ocasions a l'audiovisual sota les bromes de l'autor. 

En el videoclip de "Juerga catalana II" també es mostren fotografies i vídeos del rei d'Espanya (també en una fotografia que crema), d'Inés Arrimadas, de Mariano Rajoy, de Valtonyc, de Mireia Boya i d'Eulàlia Reguant, entre altres, així com imatges de les agressions de l'1-O i de la independència "que va durar 7 segons, menys que un plat de macarrons", canta Pla


L'artista, a més de treure noves cançons, continua amb el seu espectacle Miedo en marxa. Segons ha comunicat avui el mateix cantant, aquesta tardor reprendrà les sessions a la Barts, del 10 al 20 d'octubre. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais