Actualitat

La convocatòria de Feliu Ventura

El de Xàtiva avança una cançó de l'imminent disc 'Convocatòria'

| 05/09/2019 a les 17:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, cançó d'autor, feliu ventura, actualitat
El cantautor de Xàtiva Feliu Ventura ha publicat un avançament del proper disc. La cançó escollida és precisament la que dona nom al disc que és a punt de publicar: Convocatòria (Propaganda pel fet!, 2019). Es tracta d’una peça que reflexiona al voltant de l’ofici de cantautor, un tema que ja ha tractat en altres cançons de la seva discografia.

Ventura té clar a qui adreça aquesta convocatòria: “A tot el món. Este és un disc en la tradició de la cançó d’autor d’una sola persona, però jo he hagut de fer una convocatòria per a que el disc existisca. Ja no només en les cançons, en la producció i en la comunicació sinó també en els escrits que acompanyen el disc i que he demanat a diverses persones. A totes elles els he escrit una carta de convocatòria: les he convocades. Per això, al final del disc no hi ha agraïments sinó ‘convocats’. Però al final de tot, la convocatòria s’adreça a l’última baula de la cançó d’autor que és la persona que l’escolta”.



“Convocatòria” és una cançó lligada temàticament a una altra de les peces del disc, “Tornarem a cantar”. Entre les dues ens parlen del poder de la cançó. “Jo sé que les cançons no canvien el món, però convoquen la gent que el pot canviar. Parle d’un teatre en col·lapse que s’està destruint, que és el món de la cultura, i demane a la gent que vagi més enllà de les paraules, de les cançons i que actuen en conseqüència. Si volen. El meu disc anterior es deia Música i lletra, que és l’essència de la cançó d’autor. Ara volia explicar que més enllà d’això, les cançons serveixen per convocar els cors, els sentiments i les idees”.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais