entrevistes

Albert Jordà, desconnectar per tornar a connectar

El darrer disc del cantautor tarragoní evoca una reflexió a la calma, al silenci enmig dels temps sorollosos de l'era moderna

| 10/12/2019 a les 14:00h

Albert Jordà
Albert Jordà | Emilio Barruz
En un dia a dia sense espai per a les pauses, on el silenci és una utopia, és d'agraïr quan algú ens permet un buc de reflexió i calma, un cant a la desconnexió i a la consciència de trobar equilibri. Tot això és el que Albert Jordà transmet en l'últim treball, La grandesa del silenci (Microscopi, 2019). L'àlbum és el cinquè de la discografia del tarragoní, que enguany pren un rumb més electrònic però reposat després de publicar, ara fa tres anys, el disc que precedia aquest canvi, Punt i a part (Right Here Right Now, 2016). Parlem amb l'autor en una entrevista que desvetlla les intencions d'aquest disc, harmoniós i íntim. 

L'últim disc, Punt i a part, ja ens avisava que Albert Jordà tornaria renovat. 
Exacte, l'anterior era un disc recopilatori que tenia l'objectiu de ser un final d'etapa, per agrupar el que havia fet fins llavors i posar-hi final.

Per tant, La grandesa del silenci enceta una nova etapa?
Sí, he volgut reinventar-me i trobar-me de nou, fer un canvi però sempre dins del meu propi estil. 

Aquest és un disc amb vuit cançons inèdites.
Bé, totes són noves, però n'hi ha una que vaig descartar del primer disc i en aquest l'he recuperada. Aquest any fa deu anys de Mal temps sobre la mar (Picap, 2009)... i curiosament, aquest tema llavors no funcionava però ara que l'he recuperat i hi he afegit una nova lletra, s'hi ha adaptat bé. 

Al cap de deu anys, escoltem un Albert Jordà més calmat...
Però també més electrònic. Costa definir-ho, per això a mi m'agrada dir-ne música d'autor i prou! Sí que és veritat que en aquest disc es nota l'absència de les guitarres, que abans tenien més pes, i alhora tot té una sonoritat més íntima, més harmoniosa. En això em recorda una mica als sons de grups com Cigarettes After Sex, que m'interessa pel seu estil pausat i molt pla, per exemple. 

Una pausa que forma part de la recerca de la calma de la qual parla el treball. 
Suposo que es tracta de fugir, d'escapar del moment sorollós i de la immediatesa en la qual vivim. De fer connexions per recuperar la nostra essència i després tornar a sortir a navegar, recuperar espais de solitud i silenci per poder créixer de nou. Com una mena de renovació en mi mateix, personal i musical, que va a la idea mateixa del Punt i a part, d'anar fent passos al costat per trobar nous horitzons. 

A més, el disc és gravat a casa, com el primer. 
Tinc un petit estudi muntat a casa, i era l'espai adient per gravar-hi un disc com aquest, i com que requeria poca infraestructura d'estudi, no necessitava res més. Ho he fet allà, amb la calma de les nits. 

No només has renovat en la música, sinó que t'has estrenat amb Microscopi. Com ha estat aquest canvi de segell, després de quatre discos?
Bé! Buscava un canvi també en la manera de fer les coses i el David, de Microscopi, és conegut meu de fa temps i sempre hem tingut bona relació, a més, tinc amics músics que hi havien treballat i per tant hi tenia confiança. Forma part del "borrón y cuenta nueva", ja que abans sempre treballava amb el mateix. 

Aquest nou rumb només acaba de començar?
Jo penso que sí, amb aquest disc he intentat tenir una llista contundent de cançons i han quedat coses que poden tenir una continuïtat, aposto per aquesta nova direcció amb ganes i energia. 

Albert Jordà presentarà La grandesa del silenci el proper 21 de desembre a sala Zero de Tarragona abans de l'actuació de Mishima, i més tard, el 7 de febrer, farà la presentació oficial del disc, també a la capital tarragonina. 


 
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, albert jordà, pop d'autor, entrevista, entrevistes, tarragona, microscopi, la grandesa del silenci

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.