cançó per cançó

'forever&tonight' de Cor Blanc, cançó per cançó

Parlem amb el duet barceloní per analitzar un a un, els temes del nou EP

| 19/02/2020 a les 12:30h
Especial: Cançó per cançó
Arxivat a: Enderrock, Cor Blanc, forever&tonight, entrevistes, cançó per cançó
Cor Blanc
Cor Blanc | Arxiu del grup



Cor Blanc acaba de publicar forever&tonight (Luup Records, 2020), un EP de quatre cançons inèdites amb un element comú força original: l'ús de les apps per a mòbil. Auxy App per una banda, i l'aplicació nascuda a Barcelona Oval Synth, han estat dos dels instruments essencials per aconseguir l'atmosfera sonora que ha resultat del nou EP de Mireia Bernat i Sergi Serra, una tècnica que els descobreix "tot un terreny ple de possibilitats per jugar i explorar", asseguren. 

Arrel de la fusió entre sentiment i talent, el duet s'ha anat guanyant lloc en l'escena indie del territori. Tot i així, Cor Blanc ja va travessar fronteres amb l'anterior treball, You (Luup Records, 2018), una proposta cuidada i amb personalitat que va tenir l'oportunitat de sonar en directe en un minitour amb parada a Taiwan. Repassem amb ells els quatre temes que conformen el nou forever&tonight, cançó per cançó. 

1. "Dream mail"
Va ser la primera que vam fer, la més antiga, al principi era una cançó molt més punki de com ha quedat realment", diuen. Aquest tema escriu una carta des dels somnis, amb una lletra poètica barrejada amb l'aire de positivitat del pop electrònic. "Quan la fèiem al taller estàvem supermotivats, però un cop a l'estudi vam veure que era millor rebaixar el ritme canyero. Vam treballar més la base, encara que no en vam treure les dues guitarres," puntualitzen, ja que és el primer tema del repertori que compta amb aquest diàleg instrumental. A més, d'aquesta cançó, en surt el nom de l'EP, forever&tonigh, que "és una expressió que aboca força coses, queda poètica i encaixa amb la temàtica de l'àlbum". 

2. "Perfect blue"
Amb el mateix títol que la pel·lícula d'animació japonesa, Cor Blanc bateja la primera mostra de forever&tonight. Segurament thriller no és l'etiqueta que més li escau al tema, però sí que podríem buscar semblances en la lletra introspectiva de la cançó i l'anàlisi psicològica de l'òpera prima. "És el primer senzill, va sortir al setembre. Vam decidir començar amb aquesta perquè és la més tendra a nivell de lletra", explica Mireia Bernat. Els somnis, l'amor o les sensacions són el denominador comú de les temàtiques del cançoner. A "Perfect blue" la melodia transforma el missatge en una mena de nostàlgia esperançadora: "els teus pètals em parlen", recita la tornada. "Sempre hi ha sentiments positius, cosetes que brillen però que sentim tots, és el que volem explicar amb les cançons de l'EP". 


3. "Robot love"
El resultat de jugar amb les apps per a mòbil com a instrument musical s'aprecia sobretot en les dues últimes cançons de l'àlbum. "Aquest tema parla de vides passades, però ho fa pensant en el futur", explica el músic. A nivell acústic, "Robot love" té un caràcter més "canyer". "Depèn de quina melodia surt sobre la marxa, i d'altres les treballem prèviament i al taller les anem modificant fins que ens convencen, ho fem tot bastant alhora". I així, a quatre mans, és com Cor Blanc va filant la seva insígnia, a base del contrast entre la melancolia i la lluminositat". 

4. "Tamagotchi"
"Aquí ens endinsem altra vegada en el món dels somnis, quan no vols despertar-te", comenten els integrants. La cançó que tanca l'àlbum compta, com l'anterior, amb la integració de molts més instruments que la resta del repertori de forever&tonight. Per altra banda, la presència de les apps per a mòbil Auxy i Oval Synth marquen la personalitat de l'equilibri musical que desprèn Cor Blanc. "Aquesta infinitat de nous sons que ens permetien les apps donaven un toc guai i original a la cançó, sense això no sé com serien", confessen. Afegeixen que la seva forma de crear és "jugar amb sons i trobar una forma fàcil de tenir un banc enorme d'instruments i noves possibilitats". 

Mireia Bernat i Sergi Serra actuaran aquest divendres 21 al cicle Vespres d'Hivern que se celebra a la Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona durant el mes de febrer, tot plegat sota una especial expectativa perquè serà el primer cop que actuen amb nova escenografia.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.