crònica

Cap cara de pomes agres amb Senyor Oca

El raper barceloní va presentar ahir a la sala Apolo el nou disc 'EGA'

El directe va comptar amb convidats especials com Adala, Lágrimas de Sangre, Ju i Eqvvs Lacrima

| 20/02/2020 a les 13:15h

Senyor Oca a l'Apolo
Senyor Oca a l'Apolo | Hara Amorós
Senyor Oca penjava ahir ufanòs a les xarxes socials un rètol vermell sobre el cartell del concert a la sala Apolo: un 'sold out', que se suma al ja aconseguit el 2018 en la presentació de Cant de pagès (Right here right now, 2018) a Razzmatazz. L'estrena en directe d'EGA (Guspira, 2019), el darrer disc de la banda barcelonina, que comptava amb diverses col·laboracions anunciades per avançat, no podia ser diferent.

La nit va començar amb la sorpresa de Las Ninyas del Corro, que hi actuaven com a artistes convidades. El duet de rap barceloní en va demostrar l'habilitat i flow dalt l'escenari de l'Apolo, que ràpidament es van fer seu, amb una sala cada vegada més plena que corejava i cantava amb elles. 

Poc abans de les deu, i amb un petit retard en l’horari, els músics que acompanyen Sergi Sala en el projecte de Senyor Oca van començar a tocar les primeres notes de "Perdonar per donar", cançó introductòria del disc. Després de "Guanyar temps" -també del disc d'EGA-, l'artista va regalar al públic alguns dels hits més celebrats del seu recorregut, des de "Som gent de carrer", fent mostra de l'habilitat de rapejar amb rapidesa a doble temps, fins a "Aneguet lleig", que va començar a cantar a cappella i sota l'enlluernament de lots, passant per "Ombra i llum" o "Aigua subterrània". El públic, ja escalfat al foc de les cançons més conegudes de Senyor Oca, començava a ballar i saltar fent 'pogos' enmig de la sala.

L'encert de Sergi Sala d'acompanyar-se de la banda, amb Deps rapejant al seu costat, Miki Grau a la bateria i King Siva al saxo i la flauta travessera, a més del seu DJ habitual, Gale, es va fer palès des d'un inici i suposa un tret definitori de com s'ho fa Senyor Oca. L'escalf del públic els va arribar ràpidament, es movien per l’escenari com qui es mou per un lloc que sap que li pertany. Això, amb l'hàndicap afegit de Sala, que portava el braç embenat, però aquest fet no el va impedir ballar. Més que això, va convertir el cabestrell que duia en una peça de merchandising portant-hi escrit "rap de la terra", i amb les lletres encara més grans d'"EGA".
 

Fotografia final al concert de Senyor Oca Foto: Arxiu


Després d'alguns temes més, combinant cançons noves com "Rolling" o "Bona amiga", amb d'altres d'antigues i per tots conegudes com la quasi balada romàntica "Baobab", va arribar el torn que els primers artistes convidats pugessin a l’escenari. Tothom ja sabia amb qui comptaria Senyor Oca per aquest concert, l’intriga era el quan i el com. Els primers a pujar van ser Eqvvs Lacrima, amb un rap dur i en castellà, seguits de Lágrimas de Sangre. Els del Maresme van rapejar en català amb Senyor Oca, conservant la referència a Rosalia amb el vers 'només vols veure bitllets de cent' ("Tocar fusta"), cançó amb què col·laboren a EGA. Al mateix disc hi ha una col·laboració més peculiar, la de Ju, cantant que va ser també premiada en el concurs Sona9 2017, en què Senyor Oca va resultar vencedor. El tema que comparteixen i que la cantautora osonenca va cantar amb el raper és "Fugida", que tot el públic va corejar malgrat les dificultats tècniques per sentir Ju.

Tot i que Sala no es va prodigar en discursos durant el concert, deixant que els versos parlessin per si sols, sí que va introduir de manera especial "2x1", una cançó d'amor que, confessa, no sabien si posar al disc però que finalment ha acabat tancant EGA, i que va dedicar a una "persona especial" que era entre el públic. A més de la fugaç però intensa aparició de dues ballarines, després d'entonar un dels hits del disc, "Hem après", va ser el torn de l'últim convidat de la nit. Abans que sortís, el públic ja en cridava el nom amb ganes de veure'l després del comiat amb The Same Song Band. Adala va començar a cantar, amagat rere l'escenari, "Al teu niu", cançó amb què va col·laborar a Cant de pagès i que, ara per ara, és la més escoltada de Senyor Oca a Spotify.

La darrera sorpresa va arribar amb les paraules "Moisès obre la terra": un noi disfressat amb cabells blancs i túnica vermella va aparèixer obrint-se pas entre la multitud. La graciosa performance, que de ben segur que es podrà reaprofitar per a les festes de Carnestoltes d'aquest cap de setmana, va acabar amb els músics abandonant els instruments per cantar, ballar i saltar junts dalt l'escenari. El comiat d'un concert intens i càlid va ser un remix en què es repassaven alguns dels versos més victorejats de Senyor Oca, com per exemple, el que ja és un lema, "fora la cara de por, fora la cara de pomes agres". 

Efectivament, el raper va aconseguir que no hi hagués cap cara de pomes agres. Si d'aneguet lleig en tenia alguna cosa, ara ja no en queda res. Fossis seguidor o no de la trajectòria de Senyor Oca, el drum’n’bass ballable, l'habilitat rapejant, les lletres combatives i encomanadisses, el talent de la banda i l'encert de portar músics en directe i les col·laboracions dels artistes convidats, van acabar per fer de la cita un concert per recordar.
Especial: Cròniques
Arxivat a: Enderrock, Senyor Oca, concert, Apolo, cròniques, EGA

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.