La idea va sorgir de la petita Arlet que ha perdut dos avis en aquesta pandèmia, i va proposar al seu pare muntar una paradeta per vendre pinces pintades i donar els diners a l'hospital. Amb la situació de confinament però, això era impossible, i Hernández va pensar que es podrien aprofitar les xarxes socials per dur a terme la idea, i així va néixer el perfil d'Instagram 'Pinta la pinça'. Des de llavors, cada dia centenars d'adults i infants envien imatges de les seves pinces pintades i missatges d'ànim a la família.
Fins al moment, altres persones han col·laborat en la iniciativa ajudant amb la gestió del perfil a xarxes o dissenyant una pàgina web. Però Jordi Hernández també vol aconseguir que les empreses i institucions donin suport al projecte i així aconseguir que per cada seguidor que tingui el compte d'Instagram, es doni un euro per a la investigació. Actualment, 'Pinta la pinça' arriba a més de 22.000 seguidors a la xarxa social i tots els fons recaptats es volen destinar al projecte de la Fundació Lluita contra la Sida, 'Yo me corono'.