crònica

La memòria de la pell

Després d'una setantena de dies sense concerts en directe a una sala, anem a l'Estraperlo de Badalona pel Fem d'Aquí Fest

L'actuació de les bandes de punk Crim, La Inquisición i Deadyard es va emetre a través del nostre perfil de Facebook i la recuperem

Concert de Crim, Deadyard i La Inquisición a la sala Estraperlo de Badalona

| 25/05/2020 a les 16:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, concert, La Inquisición, Deadyard, Crim, HMFN, punk, crònica
Crim a l'Estraperlo
Crim a l'Estraperlo | Xavier Mercadé
Diuen que la pell té memòria. I ho vaig poder comprovar quan se’m va posar de gallina al primer acord del concert de Deadyard, ressonant a tot volum des dels altaveus de la sala Estraperlo de Badalona, i mil records van reactivar-se al cervell després de més de setanta dies sense viure aquesta sensació. La covid-19 va deixar moltes gires enlaire i totes les sales de concerts en una situació precària. Així va passar amb Fem d’Aquí, una gira organitzada per la promotora HFMN Crew amb diverses bandes de punk catalanes, que ja havia començat a rodar quan es va decretar l’estat d’alarma i es va haver d’aplaçar.

“Aquests dies s’han vist molts concerts en acústic fets sense mitjans. Nosaltres ho hem volgut fer bé, des d’una sala, amb una bona realització i que tingués un bon ressò implicant desenes de pàgines de Facebook”, ens comentava David Peret de HFMN. La sala Estraperlo de Badalona és també l'oficina de la promotora; per tant, tenien la plataforma perfecta per fer una retransmissió en condicions del concert. A la sala només hi érem 30 persones, en la majoria tècnics, músics i càmeres amb mascaretes -que semblaven formar ja part de l’uniforme- i gels desinfectants repartits per totes les barres.

Les bandes, Crim, La Inquisición i Deadyard es van veure amb la incomoditat d’haver-ho de donar tot però sense un element imprescindible per una música tan visceral com és el públic donant-ho tot. Tots eren conscients que els espectadors eren més enllà, a l’altra banda de les càmeres, a casa seva, gaudint de les tres hores de concert des dels seus mòbils, ordinadors o televisions. Gairebé 60.000 persones connectades en línia i un bon grapat de milers d’euros recaptats per taquilla inversa i per la compra de merchandising per poder finançar el concert.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.