entrevistes

Flashy Ice Cream: «El món d’avui ja no és el que ens van ensenyar quan érem petits»

Parlem amb els trapers de Sabadell sobre el proper disc 'Don Gelato', gravat durant el confinament

Flashy Ice Cream es desfà a la llum de l'«Alba»

| 05/06/2020 a les 14:30h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, actualitat, entrevistes, flashy ice cream, entrevista
Flashy Ice Cream
Flashy Ice Cream | Nil Ventura
El duet sabadellenc de trap Flashy Ice Cream trenca els esquemes de les músiques urbanes a l’hora de parlar de vibe, d’estètica, dels seus orígens i de canvis en la societat. El seu segon àlbum, Don Gelato (Delirics, 2020), s’ha gravat aprofitant el confinament conjunt que es van aplicar els cantants Sneaky Flex i Giancana amb el productor Daax. La lírica farcida de versos de protesta i reflexió posa èmfasi en el concepte de carpe diem en situació d’incertesa pel futur però que alhora demostra passió, dedicació i entrega. De moment, han vist ja la llum temes com "Celebro i bec" o "Alba", però encara haurem d'esperar una setmana per gaudir del disc sencer -ja el pots reservar aquí-. Parlem amb els ells sobre aquest nou treball.

El segon disc, Don Gelato, es diferencia del primer perquè té més entitat i personalitat pròpia. A més, la gravació s’ha fet amb el confinament de tota la banda a l’estudi de gravació, i amb la col·laboració de Lildami, Santa Salut i Lil Didi (31 FAM). Com ha anat?
En realitat teníem al cap gravar el segon disc a més llarg termini, però a causa de la situació de confinament el procés s’ha vist accelerat en tots els sentits. La primera setmana vam decidir confinar-nos l’Sneaky i el Daax a casa del Giancana per poder treballar-hi a fons. El resultat pensem que ha sortit molt bé, almenys nosaltres estem contents i orgullosos de la feina feta. El disc l’hem construït gairebé tot durant el confinament. Tenim un estudi provisional muntat a casa on hem gravat els temes, excepte les dues col·laboracions amb la Salut i el Dami, que són les úniques que ja s’havien fet abans i tot i així s’han acabat de treballar i de polir a l’estudi.


Teniu una relació estreta i molt amigable amb la majoria de companys de l’escena trapera. Les lletres de les ‘col·labos’ les escriviu conjuntament o les proposeu vosaltres?
Amb Lildami hi tenim relació pràcticament des de l’inici. Va aparèixer un dia a l’estudi que teníem per treballar el seu primer disc, 10 vos guard (autoeditat, 2018), amb el Daax. Allà va néixer el tema conjunt “Collin’ el blat” i la resta ja és història. Tenim molt bona relació tant amb ell com amb el seu equip, i sempre estem en contacte. I amb Santa Salut i 31 Fam més que amics, ja s’han convertit en família. Entre tots plegats compartim un estudi autogestionat des de fa un parell d’anys. El problema el podríem tenir més a l’hora de descartar o de limitar les col·laboracions que no pas de fer-les, perquè passem moltes hores junts i es fa molt fàcil acabar fent cançons conjuntes.

Com a grup heu trencat la barrera de la llengua estigmatitzada en les músiques urbanes. Cantar en català és un repte o una limitació?
Les dues coses alhora. És un repte perquè encara s’està construint un panorama de músiques urbanes en català, però fa tres o quatre anys ningú no hauria parlat d’una escena com a tal. Aleshores era molt complicat, i per això sempre estarem agraïts a la travessa pel desert que van iniciar P.A.W.N Gang o Lildami, tot i que encara queda molt de camí per fer.


El trap és un dels gèneres que tenen més consolidada una estètica pròpia com a marca identificativa. Grups com vosaltres es preocupen per la roba, la imatge a dalt de l’escenari o l’estètica dels discos. Quin és el patró estilístic de Sneaky & Giancana?
A Flashy Ice Cream tenim interès per la moda i ens preocupem per la nostra imatge però no d’una manera tan concreta o específica com quan ho apliquem, per exemple, a un videoclip. No tenim un estilista de la vida en general, però per fer rodatges i sessions fotogràfiques sí que hem treballat amb estilistes. Giancana ha estudiat cinema i Turu és el nostre 'filmmaker' i dissenyador gràfic, per tant sempre intentem cuidar al màxim tots els detalls creatius. En definitiva, l’estètica és un element que serveix per comunicar, tal com fem amb la lletra o la música d’una cançó. Per aquest motiu intentem aportar un plus audiovisual a les cançons i, al mateix temps, ens intentem envoltar de bons professionals per oferir un producte cuidat al màxim, de 360 graus.

La vostra posada en escena és innovadora i poc freqüent a l’escena catalana. Com us repartiu les funcions a dalt de l’escenari?
A l’escenari, el pes del xou i els que ‘donem la cara’ som Giancana i Sneaky. El Daax porta el pes tècnic i gairebé sempre és el discjòquei, i si no aquesta funció la fa el Turu, que normalment porta la gestió de l’espectacle des de darrere el teló. Ell també és el responsable de les fotos i vídeos que fem per tenir prou material audiovisual per compartir-lo després a les xarxes socials.


Flashy Ice Cream és un gelat que brilla i que durant una estona és molt bo però que, si no ens el mengem, s’acaba fonent. Amb aquesta imatge us referiu a un projecte musical que se centra radicalment en el present. Per què és tan important viure el carpe diem?
És important perquè és l’únic tangible i real. És el terreny on podem actuar, perquè el passat ja no hi és i el futur... ja es veurà. El món d’avui ja no és el que ens van ‘ensenyar’ quan érem petits. Hem viscut una de les crisis més grans que ha patit la societat actual i anem pel camí de patir-ne una altra d’igual, o fins i tot pitjor, ja no només econòmica sinó social i cultural, on és necessari un replantejament integral des de l’arrel. Per això la gent jove com nosaltres i els que s’identifiquen amb la nostra música concebem el present d’aquesta manera.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.