Manel, Estanislau Verdet, Sílvia Pérez, Toti Soler i Mayte Martin opten al Premi Puig-Porret

| 14/09/2009 a les 15:00h
Arxivat a: Enderrock
El proper dimecres es farà públic el guanyador de la Xll edició del Premi Puig-Porret en el marc del Mercat de Música Viva de Vic. La crítica musical ja ha decidit quins són els finalistes d'aquesta edició en cadascuna de les categories.
En la categoria pop-rock el jurat ha seleccionat Els millors professors europeus (Discmedi, 2008) dels Manel, pel que fa a cançó L'all ho és tot pels anglesos (Música Global, 2008) d'Estanislau Verdet és el finalista, mentres que en la categoria de jazz i músiques creatives, Silvia Pérez n'és la protagonista pel disc We sing Bill Evans (Fresh Sound New Talent, 2008). Toti Soler amb Vida més alta (K. Indústria, 2008) encapçala la categoria de folk, Alcantar A Manuel (Nuevos Medios, 2008) de Mayte Martin en flamenc i pel que fa a l'electrònica hi ha dos finalistes, Ferenc i The Requesters.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais