Gerard Quintana publica el seu quart disc en solitari, Deterratenterrat

| 21/11/2009 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
Gerard Quintana és apunt de publicar el seu quart disc en solitari, Deterratenterrat (Música Global, 2009). Un treball que ha enregistrat i produït Albert Pla, i en el qual l'excantant de Sopa de Cabra deixa de banda la seva vessant més trascendent per endinsar-se en el món urbà i un cert costumisme musical. Queden enrera els temptejos amb el pop-rock de Senyals de fum (Música Global, 2003), disc inicàtic després de la dissolució de Sopa, i els viatges interiors de Les claus de sal (Múscia Global, 2004) i Treu banya (Música Global, 2007), molt marcats per la seva nova etapa vital a Eivissa, on flirtejava amb la cançó, el folk i el pop més intimista.
Deterratenterrat està dedicat a Barcelona, ciutat on Quintana passa llargues temporades, i el primer senzill, "Barcelona en colors", suposa un trencament musical amb la seva obra anterior. "Les ganes d’explorar noves sonoritats sempre les he tingut, sobretot des del final del grup. Amb Sopa tot estava molt marcat, semblava que no podíem sortir gaire de la nostra casella perquè la banda perdia l’essència. Amb els discos anteriors he fet un recorregut buscant un món propi", explica el músic en una entrevista que publicarà la revista Enderrock el proper desembre.
Per promocionar el llençament del nou disc, que es presenta el 27 de novembre al Teatre de Salt, el segell Música Global i el manàgement PromoArts estan difonent per internet i les xarxes socials clips com el que il·lustra aquesta notícia.


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais