Els 9 semifinalistes del Sona 9 2010 són...

| 30/08/2010 a les 10:00h
Arxivat a: Sona9
Albert amb l’Aigüa al Coll, Bläue, deBlassis, Defelpa, Joan Dausà i Els Tipus d’Interés, La Iaia, L’Exèrcit d’Islàndia, Pulpopop i Teteji, semifinalistes de la X edició del Concurs de Maquetes Sona 9. Organitzat per iCat fm, Televisió de Catalunya, Ritmes.cat i el Grup Enderrock, el Sona 9 és la plataforma de promoció musical per a grups novells més important de Catalunya. A partir del mes de setembre el concurs entra en la seva fase decisiva, on els 9 grups i cantants que s’han classificat per a la tercera fase hauran d’actuar en directe en diferents festivals com l’Acústica de Figueres, Mercat de Música Viva de Vic i el Barcelona Acció Musical de les Festes de la Mercè.

Els concerts semifinals del Sona 9 2010 estan distribuits de la següent manera:
* Acústica de Figueres • Plaça Museu Dalí • Dissabte 4 de setembre • 18:00 h
Albert amb l’Aigüa al Coll (pop d’autor, Barcelona), La Iaia (cançó d’autor, Vic) i Pulpopop (pop-rock, La Cellera i Sarrià de Ter)

* Mercat de Música Viva de Vic • Rambla Passeig • Dijous 16 de setembre • 20:30 h
Joan Dausà i Els Tipus d’Interés (pop, Sant Feliu de llobregat), Teteji (cançó d’autor, Canet de Mar) i deBlassis (psicorumba, Riudoms)

* Barcelona Acció Musical • Plaça de la Catedral • Dissabte 25 de setembre • 17:30 h
Defelpa (pop, Barcelona), L’Exèrcit d’Islàndia (pop-rock, Terrassa) i Bläue (rock, Barcelona)

En aquests concerts semifinals els grups mostraran en directe, juntament amb les seves cançons, les diferents proves que han preparant durant el mes d’agost. Aquestes consisteixen en fer una versió adaptada al català i musicar un poema proposat per l’organització de tres joves poetes catalans, els autors escollits aquest any han estat Elíes Barberà, Jordi Julià i Laia Noguera.

Dels 9 grups que han arribat a les semifinals, el jurat escollirà els cinc que pasaran a la 4a fase que es realtizarà durant el mes d’octubre. Les últimes proves abans de la final en directe, consisitiran en la gravació d’una cançó pròpia en un estudi professional sota la supervisió d’un productor, i un concert en format acústic als estudis d’iCat fm. A finals del mes d’octubre, el jurat decidirà els tres grups que actuaran a la final que se celebrarà a sala Bikini de Barcelona el dia 16 de novembre a les 21:00 hores.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais