El Sona 9 entra a la recta semifinal

| 13/09/2010 a les 07:00h
Arxivat a: Sona9
Les semifinals del concurs Sona 9 ja han començat. Els primers concerts es van celebrar durant el Festival Acústica a Figueres, el passat 4 de setembre. Albert amb l’Aigüa al Coll, La iaia i Pulpopop van encetar la ronda presentant les seves propostes a la Plaça Museu Dalí. A més de la seva producció van haver de preparar dues cançons més: una versió en català i un poema musicat a escollir entre els tres poetes catalans Elíes Barberà, Jordi Julià i Laia Noguera. La pròxima cita seran aquest dijous 16 de setembre (20.30h) a la Rambla Passeig de Vic durant la celebració del Mercat de Música Viva de Vic. Els grups que hi tocaran seran Joan Dausà i Els Tipus d’Interès, Teteji i deBlassis. Finalment, tancaran aquesta fase els Defelpa, L’Exèrcit D’Islàndia i Bläue des de la Plaça de la Catedral de Barcelona durant el BAM (Barcelona Acció Musical) el proper dissabte 25 de setembre (17.30h). Dels nou grups, el jurat n’escollirà cinc que passaran a la 4a fase. Les últimes proves consistiran en la gravació d’una cançó pròpia en un estudi professional sota la supervisió d’un productor i un concert en format acústic als estudis d’iCat fm. El jurat decidirà quins tres grups actuaran a la gran final de la sala Bikini de Barcelona el 16 de novembre.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais