Bläue, La Iaia i Pulpopop finalistes de la X edició del concurs de maquetes Sona 9

| 29/10/2010 a les 07:00h
Arxivat a: Sona9
El rock surreal dels barcelonins Bläue, el pop-folk del grup d'Osona La Iaia i el rock d'autor dels veïns del Ter Pulpopop, serà el protagonista de la gran final del concurs de maquetes Sona 9. La gran festa final de la desena edició del concurs es celebrarà el  dimarts 9 de novembre a partir de les 20:30 h. a la Sala Bikini de Barcelona (prohibida l'entrada als menors de 16 anys).
Després de l'actuació dels tres finalistes del 2010, els Mine! (guanyadors de l'any passat) s'encarregaran de presentar les cançons del seu disc Un brindis pel nen androide (Música Global, 2010) mentre el jurat delibera.

10 anys sonant
Per celebrar la desena edició del concurs, el fi de festa de la final d'enguany es convertirà en un concert molt especial. The Gruixut's es convertiran en la banda base, i convidaran a algunes de les bandes més simbòliques del concurs a interpretar els seus temes. Els Amics de les Arts ("Jean Luc"), Bikimel ("Plastik"), The Gruixut's ("Punt diari"), Ix! ("El bosc"), Manel ("Al Mar"), Rauxa ("Collarets"), Relk ("Perque tornis a mi"), Rosa-Luxemburg ("Les fades també moren"), Quim Vila ("No puc sofrir"), Miquel Abras ("Contra tu mateix") i Sanpedro ("Dalinianes").

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais