Josep Pedrals fa de mestre de cerimònies de l'acte: veu a la poeta Maria Cabrera entre el públic i la fa pujar a l'escenari. Ella recita "Jonàs" i acte seguit la Bikimel en fa la seva musicació. És el primer dia que la poeta i la cantautora es veuen les cares, però fa temps que les paraules de la Maria Cabrera formen part de les cançons de Bikimel. Aquesta és una de les històries del llibre-disc Terra i cultura.
Dijous passat a l'Horiginal es va presentar el segon volum del CD-llibre
Terra i cultura – Premi Miquel Martí i Pol, editat per Cossetània i Grup Enderrock.
Lluís Llach va viatjar des del Senegal fins a Barcelona per assistir a una emotiva presentació que va comptar amb els editors del llibre (Cossetània i Grup Enderrock) a més dels representants del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i de la Institució de les Lletres Catalanes que han donat suport a la iniciativa. Un acte que va culminar amb les actuacions de
Joan Manuel Galeas –guanyador
ex aequo amb
Òscar Briz de la darrera edició del Certamen Terra i Cultura–,
Santi Arisa –menció especial de la darrera edició–, i les finalistes
Meritxell Gené i
Bikimel.
Aquí podreu veure la galeria de fotografies de l'acte.
El Certamen Terra i Cultura, organitzat pel celler Vall Llach, vol premiar la millor poesia musicada en llengua catalana.