Per això ens paguen

| 26/04/2011 a les 07:00h
Arxivat a: Dies i dies
El company Xavier Mercadé, responsable gràfic del Grup Enderrock, escrivia fa uns dies a Enderrock.cat un article titulat “Deixeu les càmeres a casa”. En Mercadé, que fa vint-i-cinc anys que captura amb el seu objectiu els moments culminants de tota mena de concerts, criticava en aquest text la proliferació de càmeres de retratar en mans del públic en els molts recitals als quals assisteix. Explica en Xavi que la gent sembla obsessionada per captar el segon més espatarrant de la nit amb els seus mòbils o càmeres digitals, i posteriorment difondre-ho a través de les xarxes socials. Com a conclusió, en Mercadé deia: “Si us plau, deixeu les càmeres a casa i gaudiu del concert. Els que ja en sabem i ens hi dediquem ja ens encarregarem de plasmar-ho tot i ho publicarem a les nostres revistes o ho penjarem als nostres blogs, webs o als murs dels carallibres”.
No estic gaire d’acord amb el plantejament d’aquest article. Com a periodista musical, em sembla fantàstic que el públic exerceixi de fotògraf, periodista o crític, encara que cap mitjà de comunicació li pagui per fer-ho. Seguint el fil argumental de l’admirat Mercadé, jo mateix podria escriure un article titulat “Deixeu els blocs de notes a casa”, en què lamentés la proliferació a la xarxa de cròniques escrites per assistents a recitals que escriuen els seus propis textos pel simple gust de fer-los. Que hi hagi competència, i que aquesta competència vingui de fora del gremi, no és dolent, ans el contrari: és saludable. Durant molt de temps, els mitjans de comunicació han tingut el monopoli en la difusió de la informació i en la configuració de la opinió pública. Per tant, és desitjable que ara que les noves tecnologies han posat a l’abast de les masses la capacitat d’esdevenir emissors, la gent ho aprofiti tant com pugui per dir-hi la seva. I si cal, dissentir de la versió del crític de torn.
Fer bé la feina suposa que les nostres aportacions destaquin no pas per ser les úniques, sinó per ser les millors: en el cas d’una crònica de concert, el nostre text haurà de ser el que expliqui més bé allò que va succeir a l’escenari, el més analític, el més documentat i el que extregui les millors conclusions. Per això ens paguen, no? Tothom que conegui la feina de Xavi Mercadé sap que la seva serà la millor fotografia d’aquell concert, i que ens oferirà una perspectiva, uns matisos i un punt de vista sobre l’artista que cap altra fotografia mostrarà. Aquest és el seu valor, no pas el fet que en Mercadé sigui l’únic retratista a la sala. Per això en Xavi és capaç de fer llibres com el que presenta aquests dies, Odio obedecer, un recull gràfic memorable sobre la Barcelona alternativa dels anys vuitanta.
Companys cronistes de la nit musical catalana: agafeu els vostres blocs de notes, fotografieu els concerts amb els vostres smartphones i publiqueu als vostres blogs tot allò que us plagui. Fareu més emocionant el repte d’explicar bé (i si pot ser, més bé que ningú) la realitat musical del país.   

Coriolà | Juan Miguel Morales
01/01/1970
Coriolà inauguren avui aquest nou programa | S'emetrà els divendres a les 19.30 h per La 2 i els dissabtes a les 17 h per Ràdio 4 |
01/01/1970
L'espectacle per als més petits de la casa
Aquest diumenge 5 de març a les 20 h Wag & Jo seran al Born Centre de Cultura i Memòria en el marc del cicle Bornet de Cançons amb l'espectacle Jun i el Follet del Vent. Pensat per als més petits, tampoc deixarà indiferents els avis, pares, tiets o germans que els acompanyin.
01/01/1970
Fins al 15 d’abril hi ha obertes les inscripcions al web del concurs
La dissetena edició de la plataforma més important de la música emergent en català obre les portes a grups balears i valencians, i es consolida amb més concerts, més premis i més col·laboradors.
01/01/1970
Amb actuacions de Ca Vell, Eduard Gener i Edward Estlin, entre altres
A una setmana de l'entrega dels Premis Enderrock 2017, acostem la música a les biblioteques de la ciutat de Girona: un total de deu concerts en tres dies i amb una durada de 30 minuts cadascun. També hi haurà una Viquimarató musical el dissabte al matí. 
01/01/1970
El Teatre Romea acull una òpera-rock basada en l'obra del poeta
Verdaguer, ombres i maduixes és el títol de l’òpera-rock que Obeses presentarà de l’1 al 5 de març al Teatre Romea de Barcelona. L’obra ja es va poder veure a Vic amb motiu de la clausura de 'Vic, capital de la cultura catalana 2016'.
01/01/1970
La quarta edició tindrà lloc del 22 al 25 de juny
Amb Zoo, Manel, La Pegatina, Arco i Pascuala Ilabaca ja anunciats, el Clòwnia ha revelat la resta de grups que participaran a la quarta edició, que tindrà lloc del 22 al 25 de juny a Sant Joan de les Abadesses i Camprodon. Se sumen al cartell fins a 26 actuacions musicals i de circ, entre les quals els mateixos amfitrions, Pirat's Sound Sistema, Sense Sal i Gertrudis
JoKB | Arxiu de l'artista
01/01/1970
Estrenem "Mil crits", el nou clip del grup igualadí JoKB | El senzill és un cant a les vivències que els va portar el seu primer disc d'estudi, 'Camaleònic' (autoeditat, 2015)
Txarango | Bernat Almirall
01/01/1970
Aquest és el primer avançament del tercer disc de la banda, que es dirà 'El cor de la terra'
Les Absentes | Arxiu de l'artista
01/01/1970
Enderrock estrena "Moviment pèlvic", el nou clip de Les Absentes | Una versió a la catalana de "The Time Warp", de la pel·lícula The Rocky Horror Picture Show
9Son | Andreu Robusté
01/01/1970
La banda barcelonina de rumba i mestissatge 9Son engega la gira estiuenca que els durà a més d'una vintena de municipis, entre ells el festival Bioritme i les Festes de Gràcia. Per anar fent boca estrenem un nou videoclip carregat de color i bona sintonia!