El Grup Enderrock llança la revista 440 Clàssica

La publicació es presentarà el dimarts 28 de juny al Saló del Tinell de Barcelona

| 22/06/2011 a les 07:00h
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, corporatives, 440 clàssica
El Grup Enderrock presenta aquest mes de juny una nova capçalera. Es diu 440 Clàssica i girarà entorn de la música clàssica, contemporània, antiga i l'òpera. Tindrà una difusió nacional, amb un llançament inicial de 10.000 exemplars i 130 pàgines de continguts: reportatges i entrevistes en profunditat, una àmplia secció de discos, DVD i multimèdia, biografies de compositors catalans i internacionals, clàssics i emergents, i anàlisi de les obres referencials de la història. 


Juntament amb cada exemplar es distribuirà un DVD o CD relacionat amb la temàtica central del número. La portada del primer número la protagonitza Jordi Savall, que acaba de rebre el premi Léonie Sonning 2012, considerat el Nobel de la música. La revista s’acompanya de la versió catalana –fins ara inèdita– del DVD documental A la recerca del so perfecte, sobre el mestre Savall.
440 Clàssica és la quarta capçalera del Grup Editorial Enderrock i neix com una publicació musical multimèdia –en paper, format digital per a tablets i diari digital a la web i xarxes socials– dedicada a la música clàssica, antiga, contemporània i òpera. La revista vol ser un nou mitjà de referència per a melòmans i professionals que aporti opinió, anàlisi i reflexió, amb un tractament modern i de caràcter interactiu.
La portada del número 1 de 440 Clàssica la protagonitza Jordi Savall, que acaba de rebre el premi Léonie Sonning 2012, considerat el Nobel de la música. La revista s’acompanya de la versió catalana –fins ara inèdita– del DVD documental A la recerca del so perfecte, sobre el mestre Savall. Aquest número d’estiu de la revista inclou, a més, un suplement amb una extensa guia amb els principals festivals d'arreu dels Països Catalans.
La presentació de 440 Clàssica tindrà lloc el proper dimarts 28 de juny, a les 13 h, a la sala Martí l’Humà del Saló del Tinell de Barcelona. L’acte serà presentat pel periodista Marcel Gorgori i hi intervindran el músic Jordi Savall; el Secretari de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, Josep Martí; el director de l’Institut Català de les Indústries Culturals, Fèlix Riera; el poeta i director de la Fundació Carulla, Carles Duarte; el director editorial del Grup Enderrock, Lluís Gendrau, i el conseller editorial de la revista 440 Clàssica, Oriol Pérez i Treviño.



Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais