Jordi Molina i Marc Egea, ambaixadors a Sardenya

Promotors, músics i festivals catalans participen en una trobada mediterrània a diferents pobles sards

| 27/06/2011 a les 18:09h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, Marc Egea, Qadar, Jordi Molina, Portalblau
La setmana passada es va organitzar una trobada a la regió de Sàsser, a Sardenya, amb concerts i debats sobre cultura popular mediterrània. En representació catalana van viatjar-hi Marc Egea, Jordi Molina, So Nat, PortalBlau, Qadar i la Fira Mediterrània.


Del 19 al 24 de juny passats, la Rete Italiana di Cultura Popolare va organitzar una trobada de la Xarxa Euromediterrània per l'Art i la Cultura Popular a la regió sarda de Sàsser, amb actuacions de músics de diversos països en diferents pobles fins arribar a l'Alguer, on es va celebrar la darrera trobada coincidint amb la multitudinària festa de les Fogueres de Sant Joan.
A través de l'associació Qadar, que forma part de la citada xarxa, es van presentar el tenorista Jordi Molina i el violista de roda Marc Egea (o el que és el mateix, dues quartes parts del grup Kaulakau) i el festival PortalBlau d'Arts i Músiques de la Mediterrània de l'Escala. Per la seva banda, la Fira Mediterrània de Manresa, que també forma part d'aquesta xarxa, va presentar-hi els Grallers So Nat.
També hi van participar entitats i músics d'Egipte, Grècia, el Marroc i Alemanya.
Marc Egea ens explica que l'experiència ha estat molt interessant, especialment les actuacions a les places dels petits pobles de l'interior: "La gent sarda és molt hospitalària, i allà on arribàvem amb aquesta mena de caravana de músics ens acollien amb els braços oberts".
La propera cita de la Xarxa Euromediterrània per l'Art i la Cultura Popular tindrà lloc a la ciutat marroquina de Fes el 15 de juliol, coincidint amb el Festival de Cultura Amaziga. Qadar hi presentarà un grup de rumba catalana.

Fotos: Ferran Morillas (Qadar)


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais