El nou disc de Minimal 21 es dirà 'El fil d'Ariadna'

'Nina de bronze trencada' és el primer senzill

| 29/11/2011 a les 06:59h
Arxivat a: Enderrock
Al gener del 2012 Minimal 21 publicaran el seu nou disc, El fil d'Ariadna, amb el segell Blanco y Negro. La banda d'electrònica estrena avui un tastet del disc: el clip del tema "Nina de bronze trencada".


 
Després de debutar en català l’any 2010 amb L’habitació del fons (Blanco y Negro), Minimal 21 presenten el seu segon treball d’estudi, El fil d’Ariadna, un disc que recull la dualitat que des de fa un any caracteritza la trajectòria del grup: "tindrà 14 temes i dues parts. La primera es dirà, l'ordit (i serà electrònica) i la segona, la trama (i serà amb la nostra formació acústica)", explica la cantant i lletrista Núria Tamayo.
Així doncs, la primera part del treball està carregada de sons electrònics, amb el synth pop i les guitarres lluminoses embolcallant les cançons amb una estètica vuitantera. La segona part del disc mostra uns Minimal 21 amb els arranjaments de violí i trombó, posant l’accent en la cançó nua i sense ornaments.
El primer senzill és el protagonista d'aquest clip "Nina de Bronze Trencada": "el vam triar entre tots perquè és un tema amb molta força i amb una estructura  pop i una tornada molt identificable", afegeix la vocalista.

 


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais