Love of Lesbian entren a gravar

Tornen a confiar en el productor Ricky Falkner per al seu setè àlbum d'estudi

| 09/01/2012 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
El grup barceloní Love of Lesbian es tanca avui a l’estudi per enregistrar un nou disc que sortirà l'abril d'enguany. I ho fa amb molta expectació generada, després de l’èxit de l’última gira i d’haver aconseguit el seu primer Disc d’Or per les vendes del seu àlbum 1999 (o como generar incendios de nieve con una lupa enfocando la luna) (MusicBus/Warner, 2009).


Quan se li pregunta pel títol provisional del disc, el cantant Santi Balmes riu: “Encara no està tancat”. Però sí que pot avançar a Enderrock alguns títols de cançons: "El hambre invisible", "Los días no vividos", "Si tú me dices Ben, yo te digo Affleck"...
I Santi Balmes confirma que queda menys pel nou disc en català de Love Of Lesbian: “La idea és: aquest disc en castellà, i el següent llarg en català... si tot va com pensem”. El que no canvia és ni l’estudi ni el seu productor fetitxe, Ricky Falkner: “Som el mateix equip. Si funciona i no dóna símptomes d’esgotament, com al futbol, no hi ha motius per canviar res”.
Amb el disc 1999 (o como generar incendios de nieve con una lupa enfocando la luna) LOL van aconseguir el reconeixement del gran públic, han fet més de dos-cents concerts i tenen uns 165.000 fans a les xarxes socials, fets que avalen el gran moment de la banda, que presentarà el nou disc l’abril del 2012.


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais