Ja tenim el nou número de Sons

Georges Moustaki protagonitza la portada i el reportatge principal

| 16/03/2012 a les 15:00h
Arxivat a: Sons de la mediterrània
El número de març-abril de la revista Sons de la Mediterrània ja està a la venda. El reportatge més extens està dedicat a la figura de Georges Moustaki i els seus amics catalans –Marina Rossell, Paco Ibáñez, Josep Tero...–. A més, inclou de regal una Guia de la Rumba Catalana amb un breu recorregut per la seva història, un mapa d'artistes i una guia de recursos amb programacions i esdeveniments.



Al reportatge "Els amics de Georges Moustaki" es fa un recorregut per la trajectòria concertística i vital del cantant francès a Catalunya i, a més, s'hi inclouen declaracions seves, cosa poc habitual en ell. Per acompanyar i complementar el reportatge hi ha també les paraules d'artistes com Paco Ibáñez o Josep Tero i del periodista Albert Om, que explica com va ser l'experiència d'enregistrar el programa El Convidat amb Marina Rossell i Moustaki.
També destaquen les peces que parlen de Rossell i el seu disc amb cançons de Moustaki i les entrevistes amb Coetus i Jordi Roura, on es fa un recorregut a la seva trajectòria, des de Grup de Folk fins a Tercet Treset passant per Ara Va de Bo, que fa pocs dies va fer una festa al CAT per celebrar els seus quaranta anys.
A més a més, la revista Sons inclou en aquest número una Guia de la Rumba Catalana. Escrita en català, castellà i anglès, consta d'una introducció on es fa una breu descripció del gènere i es parla de la tasca de FORCAT (Foment de la Rumba Catalana). Seguidament hi trobem un anuari amb fets i efemèrides i els discos publicats entre el 2010 i el 2011, un catàleg artístic amb un mapa d'artistes i grups i, per acabar, una guia de recursos, amb la programació i esdeveniments periòdics, un directori de professionals, etc. Tot per estar ben al corrent en el món de la rumba catalana.

Podeu escoltar la música d'aquest número de Sons en aquesta llista de Spotify

I aquesta és la portada de la Guia de la Rumba Catalana:


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais