Plou Com Mai publiquen 'Òxid'

Ja fa 12 anys que els del Penedès fan rock

| 17/01/2013 a les 06:59h
Arxivat a: Enderrock
El divendres 25 de gener a la FNAC de les Arenas Plou Com Mai presentaran les cançons d'aquest nou disc titulat Òxid (RGB Suports, 2012). És el quart treball del grup de pop-rock de Llorenç del Penedès.
 

La banda encapçalada pel cantant, guitarrista i compositor Pau Mitjans ha enregistrat el disc als estudis La Casamurada amb la complicitat de Jesús Rovira (Lax’n’Busto). “Buscàvem un so més orgànic i més cru que en altres treballs, que potser tenien més ‘cuina’ i sonaven més brillants. Per això la imatge de l’òxid ens escau tan bé”, assegura Mitjans. Plou Com Mai, que ja ha complert deu anys d’història, ha gravat el disc com a premi del concurs Track del Vendrell, amb el qual n’ha finançat parcialment la producció: “Ens hem posat les piles. En treballs anteriors havíem tingut més temps, però aquest inclou una sèrie de temes escrits en un període més condensat i són cançons més immediates”. Per això moltes versen sobre la situació social i política actual: “Si fins ara érem més introspectius, en aquest cas mirem cap enfora i observem una societat en decadència”, afirma el cantant. “Versos”, per exemple, parla de la memòria històrica i també té relació amb el concepte del rovell: “Tenim la memòria oxidada, hem oblidat el passat recent de la nostra terra”, diu Pau Mitjans.



Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais