Boig per tu, el musical

Ricard Reguant ens parla del musical de Sau

| 01/11/2013 a les 07:00h
Arxivat a: Enderrock
Per primera vegada una companyia musical puja als escenaris per defensar les cançons de Sau, un dels grups referencials del ‘rock català’ dels noranta. Amb direcció musical de Pep Sala i direcció artística de Ricard Reguant, històric creador amb Àngels Gonyalons de l’escola Memory, Boig per tu, el musical recupera trenta grans èxits del grup en una trama elaborada per Joan Gallart. Són tretze actors a l'escenari i una banda formada pels músics de Sau, en un muntatge de la productora Silencio Rodamos que s'estrena a la sala Barts de Barcelona el 5 de desembre.



Després de l'èxit de Cop de Rock, obra basada en els grans clàssics del rock en català, arriba als escenaris una peça de teatre musical inspirada en els grans èxits de SauBoig per tu, el musical és un cant a l'amor protagontizat per una colla de joves amics; l'excusa perfecta per recuperar cançons clàssiques del duet format per Pep Sala i Carles Sabater: entre les trenta seleccionades destaquen temes com "Envia'm un àngel", "Tren de mitjanit", "Això es pot salvar", "És inútil continuar" o, evidentment, "Boig per tu". L’escriptor Joan Gallart confessa com s’ha introduït en aquest terreny: “El procés d’escriptura d’una obra de teatre és diferent de la narrativa, on tot el que escrius només pot rebre aportacions puntuals de les persones a qui ho dónes perquè ho llegeixin. En teatre el text sempre és viu, i això demana humilitat i un alt grau de tolerància per part de l’autor. En el cas de Boig per tu, tant el mateix Ricard Reguant com els actors i actrius s’han fet seu el text i l’han enriquit amb els seus matisos, punts de vista nous que han contribuït a millorar el producte final. Em sento un afortunat”.
El director artístic de Boig per tu, el musical és Ricard Reguant, dramaturg i realitzador amb una àmplia trajectòria i amb moltes connexions amb Sau. Ell és l'autor, per exemple, de videoclips com "És inútil continuar". Reguant, que afirma haver viscut "en directe" la gestació de "Boig per tu", explica que la cançó "és el símbol que la lluna ens té en compte a tots i ens abasta; ens dóna llum de nit, quan estem més sols i no hi ha claror, i sobretot la lluna és un símbol d’amistat".


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais