Copa Lotus guanya la XIII edició del Sona 9

Morgat Morgat s'endú el Premi Joventut i Llorer el Premi Èxit

| 18/11/2013 a les 22:28h
Arxivat a: Enderrock
A la final de la XIII edició celebrada a la sala Apolo de Barcelona i davant un nombrós públic, la formació de Vilanova i la Geltrú, Copa Lotus, s'ha emportat el primer premi del Sona 9, i els grups Morgat Morgat i Llorer han rebut els premis Joventut i Èxit respectivament.
  Copa Lotus Foto: Xavier Mercadé

El Premi Sona 9 suposa l'enregistrament i edició d'un disc amb un productor professional, la gravació d'un videoclip, la portada de la revista  Enderrock  de l'agost del 2014 i una minigira de cinc concerts remunerats en festivals musicals com la Fira de Música al Carrer de Vila-seca, l’Acústica de Figueres o el Mercat de Música Viva de Vic. 

 Morgat Morgat Foto: Xavier Mercadé 
   
El segon classificat, Morgat Morgat, premi Joventut, tindrà l'oportunitat de gravar un CD/EP amb quatre cançons i farà una gira promocional de tres concerts. El tercer classificat, Llorer , premi Èxit, s'ha emportat 2.000 euros en material musical.
A la festa final del Sona 9 2013 també s'han pogut veure els directes de Coriolà i Empty Cage , premis Joventut i Sona 9 del 2012. Podeu reviure la final en aquesta galeria fotogràfica .

Llorer Foto: Xavier Mercadé

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais