La rapsòdia blava de Daniel Ligorio

El pianista català grava amb Warner un disc monogràfic sobre George Gershwin

| 21/10/2014 a les 06:59h
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz
El pianista català Daniel Ligorio presenta aquest 21 d'octubre el seu nou disc Rhapsody in Blue (Warner, 2014) a la Sala Mompou de la SGAE de Barcelona (12.30 h). Ligorio interpretarà a piano part del repertori del seu nou treball, on ofereix la seva visió d'una de les obres més significatives de George Gershwin.
Daniel Ligorio

"Rhapsody in Blue" (versió de piano sol), "Fantasy on Gershwin's Porgy and Bess" i "I Got Rhythm" són algunes de les peces que integren aquest disc, dedicat íntegrament al compositor americà.
Daniel Ligorio (Martorell, 1975) és considerat per la crítica i el públic com un dels pianistes de més projecció del panorama nacional. Ha ofert recitals sol i amb orquestra a les sales i els festivals més significatius del país amb gran èxit. En els darrers anys ha intervingut en projectes com l'enregistrament del concert per a piano i orquestra de Joaquín Rodrigo, amb el segell Naxos; l'estrena internacional, amb motiu del cinquantè aniversari de Joventuts Musicals d'Espanya, del concert per a dos pianos i orquestra Juventus d'Antón García Abril; l'enregistrament de la integral per a piano de Manuel de Falla i la integral dels trios de Turina per a piano violí i violoncel, amb el Trio Arriaga.

Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais