El film que mai es va fer sobre l'Ovidi

El documental ficcionat sobre la vida del cantautor d'Alcoi busca mecenes

| 17/01/2015 a les 15:00h
Arxivat a: Any Ovidi
La productora valenciana Aire de Cinema proposa un documental ficcionat que explicarà la vida d'Ovidi Montllor des del punt de vista de l'actor Eduard Fernández, que busca el seu personatge a partir d'entrevistes d'amics i familiars del músic. Aquesta trama s'intercalarà amb un fals making of, per tal d'explicar les dificultats que s'han trobat a l'hora de tirar endavant el projecte. 
Ovidi Montllor Foto: Arxiu Enderrock

La productora de Pego ja fa temps que treballa en un film sobre Ovidi Montllor. Havien aconseguit el suport de Televisió de Catalunya, però quan van presentar el projecte a l'Institut Valencià de l'Audiovisual i la Cinematografia (IVAC), Ràdio Televisió Valenciana el va rebutjar. "Tot i les negatives, no llancem la tovalla i hem redefinit el projecte", expliquen Aire de Cinema. 

El director, Vicent Tamarit, ha modificat la idea inicial i proposa un documental ficcionat, amb el nom de L'Ovidi: el making of de la pel·lícula que mai es va fer. D'una banda, el llargmetratge mostrarà el procés creatiu de com l'actor Eduard Fernández es posa a la pell de Montllor i realitza entrevistes a familiars, amics i companys de l'alcoià, entrellaçat amb imatges d'arxiu. De l'altra, Rosana Pastor interpretarà el paper d'una productora que juntament amb el seu equip aixequen el projecte malgrat les negatives institucionals. 

Per tal de finançar el film, la productora ha engegat una campanya de micromecenatge a través de la plataforma Verkami i busca mecenes per aconseguir 30.000 euros. De moment, Televisió de Catalunya hi ha tornat a donar suport, han signat un contracte amb Diagonal TV i negocien amb Televisió Espanyola. 

L'estrena del documental està prevista per a final d'any a sales i televisió. 


Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais