Imatge il·lustrativa
14/07/2017
La xifra d’assistents als principals festivals de pop-rock aungmenta un 7,5% els espectadors | Els festivals privats segueixen a l'alça, mentre que els públics perden pistonada
Helena Morén i Alegret
13/07/2017
L'article d'opinió de la cap de redacció d'Enderrock, Helena Morén, sobre les dades de l'Anuari de la Música al voltant de la presència de dones als escenaris
Imatge il·lustrativa
13/07/2017
Les veus femenines, els grups novells i els artistes nacionals són tres dels col·lectius encara minoritzats | L’Anuari de la Música presenta una estadística sobre la programació de 12 festivals per analitzar-ne la presència
Imatge il·lustrativa
12/07/2017
L'article d'opinió de Jordi Novell arran del reportatge sobre inversió pública en música i cultura publicat a l'Anuari de la Música 2017
Imatge il·lustrativa
12/07/2017
La Generalitat va invertir en cultura l'any 2015 menys d'un 1% sobre el total de recursos disponibles | La davallada de la inversió pública en música entre 2008-2015 ha estat del 21,4%
Imatge il·lustrativa
Xavier Mercadé
11/07/2017
L'editorial del president de Grup Enderrock, Lluís Gendrau, i el president d'ARC, Jordi Gratacòs, a l'Anuari de la Música 2017
Anuari de la Música 2017
Anuari de la Música 2017 | Xavier Mercadé
11/07/2017
Les dones i els grups emergents, marginats dels grans festivals | La música ha estat el sector cultural més castigat per les retallades a les institucions catalanes | L'Anuari de la Música 2017 presenta els indicadors de la indústria de la música en viu
12/07/2016
L'Anuari de la Música 2016 presenta els indicadors de la indústria de la música en viu
Grup Enderrock i ARC han presentat aquest dimarts 12 de juliol l'Anuari de la Música 2016, amb els indicadors anuals de la indústria musical catalana, entre els quals l'enquesta de consum musical assenyala un canvi d'hàbits amb un rècord d'assistència a concerts i una recessió del model de festivals. A continuació en podeu consultar les principals dades desglossades per àmbits:
15/07/2015
El sector sobreviu a la crisi però només la creació musical gaudeix d'un creixement notable
L’Anuari de la Música 2015, coeditat per Grup Enderrock i l’Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC), s’ha presentat avui dimecres en roda de premsa a la seu de la SGAE de Barcelona. Entre les dades més significatives de l'estudi destaca el fet que els catalans consideren la música moderna més oci que no pas cultura, i no es mostren disposats a pagar pel preu dels concerts, ni de la música digital. La música en directe entra en una fase de congelació: frena l'acceleració d'un país de festivals i els principals certàmens aposten per la reconversió professional i tecnològica del sector. Sales, auditoris i circuits sobreviuen en un marc de decreixement constant d'oferta de concerts i caiguda d'espectadors. El retrat de l'escena és d'un panorama musical sense classe mitjana, ni artística ni empresarial, en el qual sobresurten uns pocs i s'atomitza i es minimitza l'oferta. La indústria musical catalana se situa en una cota zero comparable a la línia de flotació de principi del segle XXI. Només la creació musical experimenta una notable tendència a l'alça.
Pàgina 1 de 1
Portada Anuari de la Música 2018
Portada Anuari de la Música 2018
01/01/1970
L'Anuari de la Música 2018 analitza el pes de la indústria musical entre el 2008 i el 2017 | Augmenta la facturació en la música en viu, però es redueix la producció de discos en català
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Disminueix la producció discogràfica en català després de molts anys de creixement | Antonio Orozco, Sergio Dalma, Love of Lesbian i Txarango encapçalen en rànquing de vendes
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Un 40% dels catalans ha anat a algun concert el darrer any i un 78% escolta música | El pop-rock regna i el hip-hop ataca
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
L'Anuari analitza la presència de grups emergents, de propostes en català i de bandes femenines en 12 festivals catalans
Exili a Elba
Exili a Elba | Xavier Parcerisas
01/01/1970
El grup barceloní estrena la cançó i el videoclip de "2,59 minuts de mentides", que han estat autoproduïts pels membres del grup
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
El sector discogràfic s’ha reconvertit i ha aconseguit frenar la crisi amb un creixement del 3,7% | La música del directe ha incrementat la facturació de 100 a 167 milions d’euros