Des de l'objectiu

Ghost, St Germain, Xavi Sarrià i Feliu Ventura, Sara Pi, Marion Harper, Europe, Vintage Trouble, Izal, Gemeliers, Santos i Sidonie

 
Text i fotos: Xavier Mercadé
Afortunadament les màscares i les disfresses no van amagar una bona banda amb un directe excel·lent. Ghost (1) van convèncer a la sala Apolo (Barcelona) la nit del 30 de novembre davant un públic entregat que va esgotar totes les entrades.

Menys públic es va acostar a la proposta recuperada del francès St Germain (2) a la sala Razzmatazz (Barcelona) la nit del 3 de desembre. Però la seva proposta de chill out amb músiques africanes va tornar a enganxar un públic que no ha perdut la seva fidelitat amb el pas dels anys.

Mirades de complicitat, llibres, versos i cançons. Aquesta va ser la proposta de Xavier Sarrià (Obrint Pas) i el cantautor Feliu Ventura (3) amb un nou èxit de públic del cicle Born de Cançons al Born Centre Cultural (Barcelona). La mateixa nit del 3 de desembre a la sala Apolo va actuar Miach P Hinson (4): la seva proposta irregular i cantada amb mala cal·ligrafia i poc respecte cap al públic, però, convidava a baixar uns graons fins a La [2] de l'Apolo per descobrir les cançons d'ambient brasiler de Sara Pi (5), que presentava el seu darrer disc, Break the Chains (Warner, 2015).

Divendres 4 de desembre Marion Harper (6) va presentar a la sala Bikini (Barcelona) les cançons del seu debut llarg, Cotton Candy (Luup Records, 2015). L'endemà els suecs Europe (7) van portar el seu heavy clàssic a la sala Razzmatazz (Barcelona).

El Festival del Mil·lenni va acostar fins a l'Auditori de Barcelona una vella glòria de la cançó italiana, Nicola di Bari (8), la nit del 9 de desembre. El jazz lliure d'Andreu Presas (9) va ser el protagonista d'una nova sessió del Born de Cançons la tarda del 10 de desembre. Poc més tard i a la sala Razzmatazz, Vintage Trouble (10) van demostrar la seva saviesa i amor pel bon soul amb un concert espectacular.

Izal
(11) van omplir el Sant Jordi Club la nit de l'11 amb el seu indie-pop per a tots els públics. Aquella mateixa nit també es presentava al 99% Bar el llibre El rock and roll de los prodigios de l'històric baixista de Loquillo y los Intocables, Teo Serrano (12).

La jornada del dissabte 12 va ser d'allò més completa en l'agenda de concerts de Barcelona. El producte per a adolescents Gemeliers (13) omplia de crits d'histèria adolescent el Sant Jordi Club. Poc més tard la Razzmatazz es vestia de gala per a la presentació del segon disc de Santos (14) i l'últim concert de gira per terres catalanes de Sidonie (15). I per si fos poc, a escassos metres, a la sala RockSound, bullia el millor rock'n'roll gràcies a la banda de Sitges Justo y los Pecadores (16) i als madrilenys 69 Revoluciones (17).