EDR : La Bisbal de l'Empordà, terra de collita musical

Des de l'objectiu

Caetano Veloso i Gilberto Gil, Manu Chao, Xebi SF, Oques Grasses, Pascal Comelade i Jordi Batiste

 
Text i fotos: Xavier Mercadé
Poc menys d'un any després del seu concert al Liceu, els brasilers Caetano Veloso i Gilberto Gil (1) van repetir la màgia de la seva unió en una actuació al Palau de la Música el passat dilluns 2 de maig. Va ser un concert selecte inclòs a la progamació del festival Guitar BCN 2016.

Que una sala resisteixi vint anys mereix una festa com cal. Aquests mesos la sala Salamandra de l'Hospitalet de Llobregat compleix les dues primeres dècades d'existència, i ho van celebrar amb un dels seus artistes fetitxe, Manu Chao (2), que els dies 1 i 3 de maig va oferir dos concerts maratonians, el segon dels quals va tenir la complicitat i la col·laboració de Joan Garriga (La Troba Kung-Fú) i el seu acordió diatònic.

Xebi SF (3) i Oques Grasses (4), amb nous discos sota el braç, van ser els protagonistes d'una nova sessió del cicle Enderrock Sona a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm la tarda del 4 de maig.


El músic de la Catalunya Nord Pascal Comelade (5) acompanyat per la seva banda va ser el protagonista d'un nou concert del cicle Born de Cançons al Born CCM de Barcelona el 5 de maig.

Jordi Batiste (6) és una figura imprescindible per entendre la música feta al país. A l'escenari del Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona va presentar l'espectacle Toca revisió, on repassa la seva carrera ben acompanyat d'amics com Manel Joseph i Max Sunyer (a la foto tocant "Sifon" d'Ia & Batiste), Eduard Estivill i Montse Domènech (Falsterbo Marí), Carles Benavent, Luigi Cabanach o Simone Lambregts, entre molts altres, en un concert emotiu, proper i familiar.