EDR : Núria Castelló (Lakaste): «Dolores O'Riordan va ser qui em va introduir al rock»

Parlem amb l'ànima de Lakaste sobre una de les seves principals influències, la recent difunta Dolores O'Riordan, cantant dels irlandesos The Cranberries

Núria Castelló (Lakaste): «Dolores O'Riordan va ser qui em va introduir al rock»

Enderrock Fotos: Michal Novak i Xavier Mercadé
Aquesta setmana va començar amb una notícia nefasta. La mort de Dolores O'Riordan, cantant de The Cranberries, va commocionar tota una generació que havia estat adolescent als noranta i que havia crescut amb les cançons de la banda irlandesa. Les filigranes vocals i l'atrevit look de O'Riordan han influenciat una quantitat ingent de persones, moltes de les quals també es dediquen a fer música.

A Catalunya els fans de The Cranberries no són pocs, i una de les figures de la nova escena catalana que s'han vist més tocades per la notícia del dilluns ha estat la de Núria Castelló, l'alma mater de Lakaste: "O'Riordan va ser la primera música que em va flipar quan era adolescent, va ser qui em va introduir al rock". La mort de la cantant l'ha afectat: "Sempre m'havia caigut molt bé, m'identificava molt amb el seu rotllo". De la dècada del vídeo i el walkman, la líder de Lakaste en recorda: "Gravava els videoclips de l'Sputnik, i el que més m'impressionava de O'Riordan era el seu look i com duia els cabells".

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QuLoUMsHEGc[/youtube]
 
Aquesta connexió Lakaste-Cranberries la fem gràcies a la versió que encara a dia d'avui el grup empordanès en toca als directes. "Animal Instinct" es converteix en "Instint animal", cançó que van començar a revisitar gràcies al Sona9 i a una de les seves proves. Núria Castelló explica: "Vam estar dos mesos pensant quina versió fer, però quan se'ns en va acudir una de The Cranberries ens va quadrar tot i ja no hi va haver marxa enrere, perquè a tots ens agradaven molt. Seguim tocant la cançó, però ara serà diferent". 

El proper concert de Lakaste serà el 17 de febrer a la Nau B1 de Granollers, acompanyats d'Illa Carolina