Palrem amb l'artista sobre el seu primer elapé: una onzena de temes inèdits i col·laboracions d'artistes com Lildami, Sr. Chen o El noi de Tona

El 'Cor trencat' de Yung Rajola té bocins de tots colors

El lleidatà Yung Rajola publica avui 'Cor trencat' (Halley Records, 2021). Un primer elapé nascut de la improvisació i la incertesa, però sobretot, de la unió de l'artista polifacètic que s'amaga rere el pseudònim Yung Rajola i el productor Sr. Chen. Les onze cançons que omplen aquest àlbum apareixen arrebossades de la combinació de tots els colors que l'autor ha anat descobrint dins seu, de diversitat i també de col·laboracions amigues. L'escoltem per primer cop aquest divendres i en descobrim els detalls amb l'autor, que ens ho explica en primera persona
Text: Anna Tisora. Foto: Marc Castelló.


"Des que vaig començar, la meva idea en la música era buscar la caricatura", explica, tot posant en context que venia de mons molt diferents: "jo em dedico a l'audiovisual, però també escric des de fa molt temps, tant ficció com poesia, i per altra banda, pinto quadres a l'oli". Així doncs, estem davant d'un artista polifacètic que enguany, treu el seu primer disc com a cantautor, un talent que ha desenvolupat sobretot en els darrers anys d'estada a Barcelona, després de conviure una bona temporada amb el productor i músic Sr. Chen. "Vivíem junts a Collblanc i jo vaig començar a cantar sense cap intenció, però el tio era tan pesat que al final... com que no podía con el enemigo, me uní a él, i no sé pas com he acabat fent un disc!". A més, l'autor assegura que "treballar amb ell ha estat molt senzill i còmode, és una persona molt creativa i no s'estanca, va per feina". 

Dues cares
Escoltant Cor trencat, podríem seccionar, sense gaires discrepàncies, el disc en dues columnes: una, on se situarien les cançons més reflexives i emocionals, banyades d'una melodia més aviat pausada, encapçalada per temes com l'homònim "Cor trencat", "Ciutat trista", "Autotune tears" o "Nana pocha x anar a dormir". A l'altra, que titularíem amb una etiqueta més lluminosa, hi col·locaríem el grapat de cançons que Yung Rajola ha fet a partir de l'humor i els ritmes ballables, com ara "Tot és més fàcil", "No sé què fer" o "Happy song", on hi col·labora Lildami. El mateix Yung Rajola admet que, en l'àmbit personal, té "dues cares molt diferenciades, una més introvertida i observadora, i una altra on m'emmascaro a través de l'acudit i el sarcasme". També hi ha espai per a les improvisacions, com és el cas de "Gossos", on amb Sr. Chen i El noi de Tona revisiten la mítica cançó "Corren" de Gossos, "de forma totalment inesperada". 
 

En efecte, l'artista reconeix que l'àlbum ha acabat resultant "un exercici d'introspecció", on s'ha permès el luxe de "despullar-me i exterioritzar la meva pròpia visió de les coses, que no deixa de ser una mica distòpica", comenta. D'altra banda, Rajola explica que ha procurat cosir un àlbum "adult", deixant de banda "l'urban més estricte" per obtenir un resultat capaç d'atreure també el públic menys avesat en el gènere. 

Rodejar-se de família sempre és bo amb el 'Cor trencat'
Neptú, Sr. Chen, El Noi de Tona, Lildami, D.Mos i Marc Vi són els artistes que han col·laborat en alguns dels temes d'aquest primer elapé de Yung Rajola. Totes elles, veus amigues, algunes de les quals amb qui ja havia col·laborat en altres ocasions, com és el cas de D.Mos i Marc Vi, per exemple, amb qui comparteixen el col·lectiu Trap With Moderation.