Des del punt de vista estilístic, una audició dels 160 grups que participen al concurs permet constatar que el Sona 9 no és un territori apte només per a propostes de pop-folk. Tot i que aquest estil ha marcat les últimes edicions i continua sent el que més predomina, enguany s’ha notat un increment dels grups de cançó, rock i altres estils com l’electrònica o la fusió. Barcelona segueix sent el principal planter de bandes: més de la meitat de grups i solistes que es presenten al Sona 9 són de comarques barcelonines, seguits en aquesta edició de les de Girona amb un 16% dels inscrits.
El Sona 9 es consolida com la gran plataforma imprescindible per a les bandes emergents del país que canten en català, gràcies al suport dels Departaments de Cultura i Joventut de la Generalitat de Catalunya, el patrocini d’Estrella Damm, que es reforça com el principal actor per a la difusió i potenciació de la música i la cultura del país, i la col·laboració de l’Agència Catalana de Notícies, les Cases de la Música, els festivals Acústica, MMVV, BAM i Fira de Vila-seca i el Club TR3SC. Endavant i força al Sona 9 perquè guanyi la música!