Després de les residències del
Trio Mozart de Deloitte (2011),
Miquel Colom (2012), el
Quartet Gerhard (2013) i
Pau Codina (2014), aquest serà el primer cop que la residència de L'Ateneu - Centre Municipal d'Estudis Musicals de Banyoles estarà protagonitzada per una artista que no ve de la música clàssica. El programa d'activitats que ha confeccionat la
cantaora Rocío Márquez per a aquesta residència inclou dos concerts –el proper 25 d'abril amb
Manuel Herrera i el 12 de desembre amb un quintet de guitarra, percussions, cors i palmes–, masterclasses de
cante i de guitarra, l'exposició fotogràfica
Carmen Amaya 1963 –que podra visitar-se del 14 de novembre al 12 de desembre–, el curs d'audició musical
Qui té por del flamenc? i el club de lectura
Pistola y cuchillo.
Una veu dotada, una tècnica portentosa i una concepció arriscada i avantguardista de l'art. Aquests són tres dels trets que més destaquen en el cant de
Rocío Márquez. L'any 2008 es va consagrar al Festival Internacional de Cante de las Minas de la Unión –com havia fet un jovenet
Miguel Poveda quinze anys abans–. Va enlluernar els afeccionats amb el refinat disc
Claridad (Universal, 2012) i ara ha fet un pas més amb
El niño (Universal, 2014), àlbum de tocs futuristes dedicat a l'heterodox del flamenc
Pepe Marchena -el popular pare, entre altres, de les basculants colombianes- i produït pel savi
Faustino Núñez i
Raúl Fernández Miró.