Des del desembre de 2013 la revista digital EDR es publica cada setmana amb les novetats musicals dels Països Catalans. És un setmanari visual i sonor, on els lectors poden llegir les notícies d'actualitat, escoltar els nous discos que surten a la llum i veure els clips més nous. Vam sortir de l'ou amb Joana Serrat (#EDR 1), que va confiar en un projecte que encara no tenia cara i ulls. Volem agrair a tots els músics que ens han deixat compartir en primícia la seva música, per anticipar-nos i poder oferir als nostres lectors informació de qualitat i amb valor afegit. Hem arribat al centenar i hem decidit fer una cosa especial: 10 llistes x 10 temàtiques = 100!
Text: Redacció. Fotos: Arxiu EDR.
Cada setmana, un grup o solista dels Països Catalans ha protagonitzat la portada del setmanari EDR, vinculat a l'actualitat del moment. La sortida d'un nou disc, l'estrena d'un videoclip, la presentació oficial en directe de les noves cançons... Si fem inventari i mirem enrere, hem seleccionat 10 estrenes d'aquest 2015 que s'han pogut escoltar en primícia aquí: des de la genialitat d'Adrià Puntí ("Esperit", #EDR 91) fins a la gloriosa Bikimel musicant el poeta Joan Vinyoli ("El borni", #EDR 87), l'esperat senzill del nou disc d'Aspencat ("Música naix de la ràbia", #EDR 88), la solemne MarinaRossell acompanyada de Manel ("Bella ciao", #EDR 96), la lluminositat de Pantaleó ("Rita, rock i Imagine", #EDR 90) o una nadala ben afruitada de Macedònia ("Torna a ser Nadal", #EDR 98):
El folk-rock maresmenc d'Ebri Knight s'ha tornat a encendre després de la publicació del seu darrer disc, Foc!(autoeditat, 2015). A #EDR 59 van ser portada i van donar a conèixer una de les cançons: "La nostra gent".
Un dels grups amb més seguidors en digital (i també de festival en festival) és Els Catarres. Les seves històries d'amor i d'amistat han arrelat fort entre el públic català, i enguany han publicat el seu tercer disc, Big Bang (Música Global), una explosió sonora que va sonar per primera vegada a #EDR 61 amb el senzill "En peu de guerra":
Els revisadors i actualitzadors del cançoner popular GermàNegre han ordenat el seu repertori al seu primer disc d'estudi, Els àngels fan torrades (Halley Records), i a #EDR 70 es van estrenar amb l'adaptació de "Jo vull ser miss" de Guillermina Motta.
Una de les portades més especials d'enguany ha estat la d'Ivette Nadal, que plena de força i lluitant contra l'anorèxia ha compost un disc fantàstic, Tornar a mare (autoeditat), i a #EDR 93 en vam avançar en exclusiva el primer videoclip: