Per Xavier Mercadé

Núria Graham, Maria Rodés, Los Chicos, Noko Woi, Inhaler, Ghostemane, Laura Cox, etc

Text i fotos: Xavier Mercadé.
Si Marjorie (El Segell, 2020) suposa un creixement artístic i creatiu en la carrera de l'osonenca Núria Graham, al directe s’ha sabut envoltar d’una banda excel·lent que vesteix les cançons amb tota mena de detalls, tal i com vam poder assaborir a la sala Apolo el 27 de febrer dins el BCN Guitar Fest.

Maria Rodés va portar l'espectacle Lilith basat en el món de les bruixes, a la sala Apolo el 28 de febrer dins la programació del Festival Mil·lenni. Unes escales més avall el Guitar BCN ens va portar la dúctil i dolça veu de Gabriela Richardson a la sala La [2] el 28 de febrer. Després ens vam dirigir fins la sala Marula per viure la salvatjada que significa un concert dels madrilenys Los Chicos.

El portuguès Salvador Sobral després de guanyar el festival d'Eurovisió i patir un trasplantament de cor, ha tornat amb la banda indie Nojko Woi tornant a la sala Jamboree la nit del 29 de febrer. Després ens vam desplaçar fins la sala Razzmatazz II per descobrir que Inhaler, més enllà de ser la banda del fill de Bono dels U2, són realment efectius i carismàtics amb el seu directe.

Ghostemane sap mesclar trap i guitarres metàl·liques convertint del caos una virtut, tal i com vam poder veure dilluns 2 de març a la sala Razzmatazz.

Diumenge 8 de març vam poder gaudir d'una bona tripleta de concerts de blues-rock guitarrer de la mà de Wolfjaw, Laura Cox i Jared James Nichols. Després vam remuntar fins la sala Rocksound per veure el final del concert del músic de Nashville Bob Wayne.

Fins a tres setmanes portaven les fans de Louis Tomlinson esperant a les portes del Razzmatazz. L'ex One Direction encetava a la nau del Poblenou la seva primera gira en solitari el dia 9 de març. Just al costat, a la sala Rocksound i sense tants crits histèrics, l'intèrpret de banjo Tony Trischka actuava juntament amb els Al Ras House Band.