Parlem amb l'artista maresmenc sobre el seu nou disc

Gos D: «Espero que 'Chops' m’ajudi a generar xarxa»

Després de debutar com a 'beatmaker'l'any passat amb 'Ays' (Propaganda Pel Fet!, 2020), l'artista maresmenc Gos D arriba amb un nou disc sota els braços: 'Chops' (Propaganda Pel Fet!, 2021), amb un total de 18 nous beats i fins a 13 col·laboracions vocals amb tot un seguit d'artistes del món del rap -entre ells, Vinnie Kairos amb el tema "Que es pari el món", que vam estrenar la setmana passada-. Hem parlat amb ell perquè ens expliqui els detalls d'aquest nou treball
Text: Mar Puerto. Fotos: Esther Zaragoza


Com ha sigut el procés de creació de 'Chops'?
Va ser molt ràpid, sense produir ni arrodonir gaire la cosa. La majoria de beats els vaig fer d'una tirada durant una setmana de vacances l’agost passat, que em vaig tancar a casa a produir compulsivament. De tot el que vaig acumular de les sessions, en vaig fer una selecció i ho vaig enviar a gent que canta: coneguts, recomanats o gent que no coneixia però m’agradava el que feia i a la que vaig entrar via Instagram. El que volia aquest cop, i a diferència d'AYS, era que el disc fos eminentment vocal malgrat que el que més m'agrada i escolto d’aquesta música és instrumental. Per tant, per l'única cosa que es va allargar va ser per tot el tema de coordinació de les peces vocals i per la mescla de les veus i el màstering amb l’Oriol “Dry” Rafí.

Però no tot són peces vocals: n'hi ha algunes d'instrumentals, i algunes que, a més, són realment breus, com “Lazy cunt” o “Collapse”. Què et va portar a combinar aquesta diversitat de peces al disc? 
No és una cosa premeditada. Tal com produeixo, acabo amb molt material fet, i al final n'he de fer una selecció. El disc, en realitat, és una espècie de bloc de notes, però de beats, amb alguns de més llarg i d'altres de més curtes. Al cap i a la fi són esbossos. A Chops els qui han col·laborat han triat els que més els molaven, i jo després he triat també algunes d’aquestes proves i esbossos, totes curtetes, a tall d’interludis. El que m'interessa són instrumentals que farceixin el tracklist i dotin Chops de dinàmica i moviment general.

 



Les lletres de cada cançó han estat consensuades amb cadascun dels rapers? O els has donat carta blanca? 
Han tingut carta blanca total. No hi ha hagut cap indicació, ni prèvia ni posterior per refer res. Tampoc no hi havia un concepte transversal amb el disc, cadascú ha dit el que ha volgut... Carta blanca total!

Com ha estat l’experiència de treballar amb aquests altres artistes? 
L’experiència ha estat molt bona! Amb tothom hi ha hagut una comunicació ben fluida i amb alguns segur que farem més cosetes. Tot això tenint en compte que el procés s’ha fet en èpoques de confinament i, per això, o per distància geogràfica, tot ha sigut via internet. Per això el procés de treball no ha sigut ben bé conjunt, i és una llàstima perquè és la millor part: quan ets mà a mà in situ creant i decidint cap a on va la cosa.

Com veus el món de la música rap avui dia? 
Trobo que està molt potent, molt mainstream: hi ha rap fins i tot a la sopa. I si a sobre hi afegim el trap, és música que està superestesa i que viu un moment molt dolç amb una salut envejable.

Quins són els teus referents?
Els meus referents són sobretot productors americans de principis dels anys 2000: Jay Dilla, Madlib, la moguda del hip hop lo-fi de Flying Lotus, Samiyam... I també d’aquí, el número 1 indiscutible, el Griffi. Això és el que m’agrada!

Què esperes d’aquest nou disc? 
Espero haver obert la porta per fer projectes col·laboratius més seriosos. La idea bàsica era sortir de l’armari d’estar fent instrumentals a dojo, i poder establir vincles amb cantants per poder fer projectes conjunts. Per aquest motiu espero que Chops m’ajudi a generar una xarxa per crear coses noves. A més, si ens deixen fer bolos, no descarto que ens ajuntem uns quants i tirem pel dret per defensar el disc en directe, sigui fent alguns d’aquests temes o incorporant beats d’AYS.