Graham Bonnet, Sènior, James Blunt, Mürfila, Daylight i Joanjo Bosk
Text i fotos: Xavier Mercadé
Que un músic trenqués esquemes a final dels anys setanta posant la veu a Rainbow no vol dir obligatòriament que mantingui les seves virtuts trenta anys després. Això li va passar el passat 13 de novembre a Graham Bonnet (1) a la sala Bikini (Barcelona). Va fer el que va poder, no li va faltar voluntat ni un bon repertori, però per molt que s'esforcés la seva veu no era la que va ser en el seu moment, ni molt menys. No va arribar al patetisme, però no compensava el preu pagat a l'entrada.
Divendres 14 era un dia d'aquells ben farcits de propostes diferents disseminades per tota la ciutat de Barcelona. Així que vam posar benzina a la moto i vam anar a tastar quatre propostes ben diferents i interessants. A primera hora del vespre vam passar pel Centre Cívic Golferichs, en ple Eixample barceloní, per gaudir de les cançons i la militància de Sènior i un Cor Brutal (2) que aquesta vegada estava format per un únic membre: el pianista i guitarrista Endika Martín, en el darrer concert d'enguany de presentació del disc El poder del voler (Malatesta Records, 2014). No gaire lluny d'allà, al Barcelona Teatre Musical (l'antic Palau d'Esports) hi el britànic James Blunt (3) i el seu pop blanc i ensucrat. Ben al contrari del rogir de les guitarres de Mürfila (4): provocadora, segura i desafiant va presentar a la sala Music Hall el seu últim disc, Terrífica (Rock de Kasba, 2014), en un ambient festiu i electritzat. I uns altres que no paren quiets ni un moment són els barcelonins Daylight (5), que, després d'haver triomfat a la Xina, van passar per la sala Bóveda per presentar les cançons del seu segon disc, One more fight (autoeditat, 2014), i el seu punk-pop encomanadís, que va posar punt i final a una vetllada plena de concerts.
També ens vam desplaçar fins a la sala La Cate de Figueres per gaudir del retorn als primrs temps elèctrics del cantautor empordanès Joanjo Bosk (6). Va oferir un concert especial que va servir per presentar les cançons del disc Figueres-Gernika (Música Intuïtiva, 2014), un treball de recuperació de la memòria històrica en què recorda els tràgics divuit bombardejos que va patir Figueres entre els anys 1936 i 1939.