Pau i Júlia Serrasolsas s'han ajuntat amb la seva germana Maio per dedicar aquest homenatge fraternal a la seva mare

Ginestà i Maio col·laboren per homenatjar la seva «Mama»

Ja fa temps que les cançons de Ginestà giren al voltant de l'amor. Després de tot un disc centrat en aquest tòpic, 'Suposo que l'amor és això' (Kasba Music, 2022), els últims temes dels germans Pau i Júlia Serrasolsas també han continuat parlant de l'amor des de diferents vessants. "A tot el món" parlaven de l'estima i l'amor cap a un mateix i a tots els seguidors del grup que els han acompanyat al llarg d'aquests anys, mentre "Em bategues" parlava de les connexions especials que es generen entre dues persones que s'estimen. Avui, el grup ha tornat a publicar una altra cançó d'amor ben especial: "Mama", un homenatge fraternal a la seva mare que compta amb la veu de la també germana Maio
Text: Sergi Núñez. Fotos: Eli Penya.


"Mama" és un cant ple d'afecte i maduresa dedicat a la mare dels germans Serrasolsas. Malgrat que la lletra ressona amb el camí vital particular de la seva mare, la lletra també transmet un missatge d'empoderament a totes aquelles dones que durant tants anys han hagut de renunciar a centrar-se en elles mateixes per a prioritzar la criança dels fills, les cures o sobreviure a la precarietat laboral i a la difícil conciliació. Per a fer més especial aquest llançament, el grup ha compartit a través de YouTube i xarxes socials un vídeo amb la reacció de la seva mare en escoltar la cançó per primer cop.

A nivell musical, la cançó ha estat escrita per Pau Serrasolsas i produïda pel bateria i productor Xicu. Tot i que és com acostuma a treballar Ginestà, el tema mostra cert canvi respecte a molts altres del duet, perquè va ser compost amb el piano i no pas amb la guitarra com el compositor fa habitualment. El motiu és que a causa d'una lesió a l'espatlla, Pau no va poder agafar la guitarra i va començar a tocar més el piano; i així va sorgir la cançó.

Aquest nou tema guarda certs paral·lelismes amb "A la iaia", dedicada a la seva àvia i inclosa en el segon disc homònim (Kasba Music, 2019). Igual que "Mama", aquella cançó també abordava la relació amb una familiar tan estimada com la seva àvia i, fins i tot, la van arribar a interpretar en diversos concerts també amb Maio, com per exemple a la presentació de Suposo que l'amor és això a l'Apolo el 31 de març de 2022.