Presentaran el nou disc 'Teoria de conjunts' dijous 12
a L'Auditori de Barcelona

La nova dècada
de Rosa-Luxemburg

Deu anys de Rosa-Luxemburg es tradueixen en tres EP i cinc discos en què han defensat un rock contundent de guitarres complex i conceptual. Ara però, a l'últim treball presentat fa unes setmanes, 'Teoria de conjunts' (Zeppo Records), juguen amb els sintetitzadors i amb tonades més electròniques. Se senten còmodes i asseguren que ha estat un progressió natural que ha conclòs en l'arribada a la seva essència. Un cop publicat el disc i presentat el primer videoclip, ara toca pujar als escenaris. De festival en festival, aquest dijous actuaran a L'Auditori en el marc del BarnaSants i d'aquí a un mes a Girona, a l'Strenes. 
Text: Ferran Amado i Sandra Tello. Fotos: Juan Miguel Morales
Un so més nou que s'allunya del surrealisme que practicaven anteriorment. Teoria de conjunts (Zeppo Records) se situa entre el synthpop i prog-rock, gèneres poc comuns a casa nostra. "Pot sorprendre perquè és un disc fet aquí i a més cantat en català, i ara com ara a Catalunya no hi ha ningú més que facturi una música com la que practiquem nosaltres", explica Pol Fuentes.

Rosa-Luxemburg han trigat quatre anys a publicar noves cançons. Els artífexs del projecte, Pol Fuentes (veu i guitarra) i Iban Rodríguez (bateria), expliquen que en part això ha estat per qüestions personals, però també perquè han canviat de local, i a més han obert l'estudi de gravació Lluerna. Després de tot aquest temps, no es compliquen la vida i assoleixen una sonoritat de la qual estan satisfets, i amb lletres menys críptiques. "Abans la nostra filosofia era posar títols surrealistes a les cançons, com els que podem trobar a les exposicions d’art contemporani, on el que veus exposat no ho entendries si no fos perquè el títol t’ho explica. En moltes cançons ironitzem sobre els continguts, però expliquem coses", valora Fuentes. 

És el cas de la cançó "Teoria de la imatge", que fa referència a l'obsessió de la societat de compartir les seves intimitats, i sovint banalitats, a través de les xarxes socials. El grup ha jugat amb la cançó en un videoclip on demanen consell per dur-lo a terme i consolidar així la seva hipòtesi: 



Si Teoria de conjunts ha suposat un punt d'inflexió en la trajectòria de Rosa-Luxemburg, la posada en directe no en serà una excepció: "Haurem de pensar alguna cosa que ens compliqui la vida, perquè si no no seríem feliços", aventura Iban Rodríguez. El tret de sortida no serà al carrer, sinó que la banda actuarà aquest dijous a la sala Tete Montoliu de L'Auditori de Barcelona (21 h), en el marc del festival BarnaSants. Un mes després, el 12 d'abril, faran parada a Girona dins la programació del festival Strenes